عقرب 07, 1396 17:18 Asia/Kabul
  • یک مقام حکومتی افغانستان: پاکستان نمی تواند با عث جدایی اقوام ساکن در مرز  افغانستان با پاکستان شود

سرپرست وزارت اقوام وقبایل حکومت افغانستان گفت، پاکستان نمیتواند با حصارکشی در امتداد حط دیورند اقوام ساکن در هر دو طرف خط دیورند را  از هم جدا کند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،محمدشفیق گل اغا شیرزی ،سرپرست وزارت اقوام وقبایل حکومت افغانستان که به امروز یکشنبه برای  بهره بردای سپردن ساختمان جدید ریاست اقوام وقبایل ولایت لغمان به شهر مهترلام مرکز آن ولایت  سفر کرده بود در یک اجتماع بزرگ مردمی  گفت، پاکستان نمیتواند با حصارکشی در امتداد حط دیورند اقوام ساکن در هر دو طرف خط دیورند را  از هم جدا کند.

وۍ افزود: ما در حالیکه این اقدام دولت پاکستان را شدیدا تقبیح می کنیم  به زودی یک جرگه بزرگ مردمی را در شرق افغانستان برگزار و تصمیم حکومت ومردم افغانستان را در خصوص اقدامات اخیر حکومت پاکستان برای حصار کشی در امتداد خط دیورند اعلام خواهم کرد.

وۍ اضافه کرد، اقوام ساکن در افغانستان در همه مسایل ملی با هم متحد هستند و یکبار دیګر اتحاد و یکپارچگی خود را در خصوص خط دیورند نیز به اثبات خواهد رساند.

  دولت پاکستان  کار خصارکشی در امتداد خط دیورند را اغاز  و اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۹ کار حصار کشی خط  دیورند به طول نزدیک به ۲۵۰۰ کیلومتررا به پایان میرساند.