عقرب 10, 1396 18:30 Asia/Kabul

این نمایشگاه که به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در 30 غرفه، 4500 عنوان و 45 هزار جلد کتاب به همکاری اتحادیه ناشران کتاب و فروشندگان لوازم‌التحریر در صحن ادارۀ اطلاعات و فرهنگ افتتاح شده‌، 80 درصد از نشرات داخل کشور در آن به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، آریا رئوفیان رییس ادارۀ اطلاعات و فرهنگ هرات، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تشویق هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم  به کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: اطلاعات و فرهنگ، افتخار دارد که موفق به برگزاری ششمین دور نمایشگاه کتاب در هرات شده و هدف از برگزاری این نمایشگاه همگانی ساختن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین جامعه می باشد.

 رئوفیان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال با دوره‌های گذشته  تفاوتهایی دارد، اظهار داشت: تنوع و تازگی کتابهای امسال در این نمایشگاه از مهمترین ویژگی‌های آن است و تلاش ادارۀ اطلاعات و فرهنگ این خواهد بود تا بتوان کتابخوانی و علاقه به مطالعه را در زندگی روزمره مردم جای داد.

وی همچنان از حضور ۴ مرکز انتشارات کتاب از کابل، اختصاص ۲ غرفه برای ناشرانی از جمهوری اسلامی ایران  و توجه به  کتابهایی با مضامین کودک و نوجوان  را از دیگر تفاوتهای این نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل عنوان کرد و افرود: در نمایشگاه کنونی تلاش شده‌است جدیدترین کتابها به نمایش گذاشته شود تا نیازمندیهای مردم را در قسمت دسترسی به منابع تازه و جدید هر چه بیشتر مرفوع سازد. 

 

رییس اطلاعات و فرهنگ هرات برگزاری این نمایشگاه ها را در قسمت تشویق مردم به مطالعه اثر گذار دانسته و اظهار داشت: آمارهایی بازدیدکنندگان دوره های قبل وجود دارد که نشان می‌دهد که با برگزاری این نمایشگاه‌ها در سالهای گذشته، انگیزه و علاقه مندی مردم برای مطالعه بیشتر شده‌است.

در همین حال، سید رضا «حسینی میثم» مشاور ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مراکز پخش و انتشار کتاب را در رشد فرهنگ و ایجاد انگیزه برای مطالعه ارزشمند دانسته، تصریح کرد: تلاشهای ادارۀ اطلاعات و فرهنگ هرات در امر توسعه و گسترش امور فرهنگی به خصوص در قسمت کتاب و کتابخوانی باعث خواهد شد تا بسیاری از جوانان، نوجوانان و حتی کهنسالان برای پر کردن اوقات فراغتشان روی به مطالعه و کتابخوانی بیاورند.

گفتنی است این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز به روی علاقه‌مندان و بازدید کنندگان باز است.

جزئیات بیشتر این خبر در  گزارش همکارمان محمدی موجود است.