عقرب 11, 1396 13:17 Asia/Kabul
  • نگرانی خدمات مرزبانی جامعه همسود از تجمع تروریست‌ها در شمال افغانستان

رییس شورای هماهنگی فعالیت نیروهای مرزبانی کشورهای عضو جامعه همسود از تجمع تروریست‌ها در شمال افغانستان و مرزهای تاجیکستان و ترکمنستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از اسپوتنیک، ژنرال الکساندر منیل‌اف در پنجمین همایش ساختار ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای در تاشکند پایتخت ازبکستان گفت تعداد زیادی از افراد وابسته به گروه‌های تروریستی در شمال افغانستان و در نزدیکی مرزهای تاجیکستان و ترکمنستان مشاهده شده‌اند. 

وی معتقد است که این گروه‌ها در قالب دسته‌های 50 تا 100 نفری در حال ایجاد ناامنی در شمال افغانستان می باشند که برای مرزهای کشورهای آسیای مرکزی تهدید جدی به حساب می‌آید.

رییس شورای هماهنگی فعالیت نیروهای مرزبانی کشورهای عضو جامعه همسود تاکید کرد همزمان با تجمع گروه‌های تروریستی در شمال افغانستان در نزدیکی مرزهای مشترک این کشور با جمهوری‌های آسیای مرکزی تلاش برای اتقال مواد مخدر به داخل این منطقه نیز افزایش یافته است.

چند روز قبل نیز ژنرال یوری خاچاتوراف دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی از تجمع هفت هزار جنگجوی گروه‌های طالبان و داعش در شمال افغانستان در نزدیکی مرزهای مشترک این کشور با جمهوری‌های آسیای مرکزی از جمله تاجیکستان و ترکمنستان خبر داده بود.

خاچاتوراف تأکید کرد در صورت هر اقدام این گروه‌ها علیه مرزهای تاجیکستان نیروهای واکنش سریع سازمان پیمان امنیت جمعی به سرعت وارد عمل خواهند شد و پاسخ ما به این نوع تحرکات شدید و کوبنده خواهد بود.