عقرب 16, 1396 15:51 Asia/Kabul

«فاضل‌ عفیف جمشیدی» نمایندۀ مردم در شورای ولایتی و عضو کمیسیون سمع شکایات این شورا بعد از ظهر امروز در حملۀ افراد مسلح ناشناس کشته شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مسئولان این شورا در هرات گفته‌اند: فرد مسلحی که سوار بر یک موتر نوع کرولا بوده‌، آقای جمشیدی را مورد تعقیب قرار داده و سپس وی را در نزدیکی منزلش در ناحیۀٔ ۱۲ هم شهر هرات به ضرب گلوله از پای درآورده‌است.

مهدی حدید مسئول کمیتۀ امنیتی شورای ولایتی هرات ضمن محکوم نمودن این حمله ی تروریستی در هرات، گفت: دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان یکی دیگر از فرزندان خدمت‌گذار هرات را هدف قرار داده و این‌گونه سعی کردند نمایندگان مردم در شورای ولایتی را تهدید و از خدمات شان برای شهروندان این ولایت بازدارند.

حدید با اشاره به اینکه در این رویداد ۱ تن از محافظان آقای جمشیدی نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان سپرده‌است، اظهار داشت: یک تن دیگر از همراهان این نمایندۀ مردم در شورای ولایتی نیز زخمی شده‌است.

مسئول کمیتۀ امنیتی این شورا این  وضعیت را قابل قبول ندانست و افزود: دستانی پشت این قضیه می‌باشد که سعی در ایجاد نا امنی و وحشت در بین مردم را دارند .

در همین حال محمد رفیق شهیر کارشناس سیاسی در هرات ضمن نگرانی از وضع موجود، حملات تروریستی در افغانستان را کار کسانی دانست که نمی‌خواهند امنیت در این کشور تامین و افغانستان بسوی بازسازی و توسعه گام بردارد.

شهیر از  فاضل‌عفیف جمشیدی به عنوان یک نمایندۀ زحمت‌کش و مردم دوست شورای ولایتی یاد کرد و تصریح نمود: حملۀ تروریستی امروز به جان یکی از نمایندگان مردم هرات نشان‌دهندۀ این مسئله است که هنوز دامنۀ ناامنی‌ها در اقصا نقاط این ولایت گسترده‌است و گویا پایانی هم ندارد.

این کارشناس سیاسی در هرات با بیان اینکه دولت افغانستان نمی‌تواند جلو حملات تروریستی را بگیرد، تصریح کرد: تا زمانیکه اسلحه در نزد مردم وجود داشته باشد و بگونۀ غیرقانونی از آن استفاده شود این حوادث وجود دارد و هر روز شاهد بروز حملات تروریستی و وقایعی از این دست خواهیم بود.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات موجود است.