عقرب 16, 1396 17:09 Asia/Kabul
  • خودروهای ایران مجوز انتقال مسافر در مسیر هرات_مشهد را دریافت کردند

مسئول شرکت‌های مسافربری بین‌المللی در هرات گفت: پس از تایید مجلس شورای اسلامی ایران و تایید وزارت حمل و نقل خودرو‌های ایرانی و افغانستانی در کنار هم برای انتقال مسافران از هرات به مشهد فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس،«محمد فردین کاظمی» رئیس شرکت‌های مسافربری بین المللی در هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با اشاره به تفاهمنامه‌ای که بین وزارت های حمل و نقل ایران و افغانستان برای انتقال مسافران افغان و ایرانی از هرات به مشهد و بلعکس به امضا رسیده بود، گفت:  پس از تایید مجلس شورای اسلامی ایران و تایید آن به وزارت حمل و نقل در ایران این کار اجرایی شد که امروز سبب شده تا خودرو‌های ایرانی و افغانستانی در کنار هم برای انتقال مسافران از هرات به مشهد نیز فعالیت کنند.

وی افزود: درسال 1388 خودروهای ثبت شده و دارای جواز بین المللی آغاز به کار کردند و در حال حاضر در هرات 6 شرکت مسافربری برون مرزی تاسیس شد که به صورت کل روزانه 60 خودرو به سمت خراسان رضوی حرکت می‌کند که بیش از 240 تن از مسافران به مشهد را انتقال می‌دهد.

کاظمی خاطرنشان کرد: در 6 نمایندگی مسافربری که در هرات فعالیت دارد 20 خودروی ایرانی نیز در کنار رانندگان افغان مسافران را از هرات به خراسان رضوی و برعکس ان نیز انتقال می‌دهند و فعالیت دارند که حق اولویت در هر روز به دلیل کمبودن خودروهای ایرانی در هرات به آنها داده می‌شود.

رانندگان ایرانی که در هرات با این شرکت های مسافربری بین المللی کار می‌کنند؛ می‌گویند: بیش از 8 سال است با رانندگان افغان همکار هستند و مسیر هرات - خراسان رضوی یکی از بی خطرترین راه‌ها برای آنها بوده که از هنگام ورود به هرات تا بازگشت با مشکلی روبرو نیستند  و از همکاران خود در این مسیر راضی هستند.

مسافرانی که در این مسیر رفت و آمد دارند از نحوه برخورد و قانونمند بودن این خودروها  می‌گویند که توجه کامل به مسافران، رعایت قانون‌های ترافیک جاده و شهری سبب شده تا مسافران به راحتی با آنها سفر کنند.

در گذشته مسافرانی که قصد عزیمت به ایران را از هرات داشتند باید تا رسیدن به مقصد چند خودرو را تعویض می‌کردند و پس از ساعاتی طولانی به مقصد می‌رسیدند.