عقرب 16, 1396 18:46 Asia/Kabul
  • ناتو 3 هزار نیروی دیگر به افغانستان اعزام می کند

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد این سازمان در نظر دارد شمار نظامیان خود را در افغانستان، حدود سه هزار نفر افزایش دهد.

به گزارش رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه گفت متحدان ناتو قرار است روز پنجشنبه در مورد افزایش حدود سه هزار نفری نیروها برای مشارکت در ماموریت آموزشی ناتو در افغانستان توافق کنند.

استولتنبرگ افزود نیمی از این نیروهای اضافی از آمریکا و نیم دیگر از کشورهای متحد و شریک ناتو تامین خواهد شد.

استولتنبرگ تاکید کرد این نیروها نقش رزمی نخواهند داشت و در زمینه آموزش و مشاوره برای نیروهای افغان در چارچوب ماموریت موسوم به «حمایت قاطع » فعالیت خواهند کرد.

ژنرال آمریکایی جان نیکولسون که فرماندهی ماموریت «حمایت قاطع» را در افغانستان به عهده دارد ماه فوریه اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان را درخواست کرده بود. 

استولتنبرگ گفت، اعزام این سه هزار نیرو به افغانستان تعداد نیروهای ناتو مستقر در این کشور را از 13 هزار نفر کنونی به 16 هزار نفر افزایش خواهد داد.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن تا کنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

 

کلیدواژه