عقرب 17, 1396 18:05 Asia/Kabul
  • حکمتیار :نظامیان خارجی عامل ادامه جنگ در افغانستان هستند

رئیس حزب اسلامی افغانستان ، حضور نظامیان خارجی را عامل ادامه جنگ در این کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ازکابل ، « گلبدین حکمتیار » امروز سه شنبه در جمع صدها نفر از اعضای حزب اسلامی افغانستان درکابل گفت : جنگ فعلی فقط به نفع کشورهای خارجی است اما دراین جنگ افغانها کشته می شوند و خانه های آنها ویران می شود.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی نمی خواهند جنگ در افغانستان پایان یابد افزود : کشورهای خارجی در برابر روند صلح افغانستان مانع ایجاد می کنند.

حکمتیار حضور آمریکا وناتو در افغانستان را « تجاوز » خواند و خاطرنشان کرد : مردم افغانستان در برابر هیچ قدرت خارجی تن به اسارت نداده و متجاوزان را از خاک خود بیرون رانده اند.

رئیس حزب اسلامی افغانستان از روند صلح  و مذاکرات « بین الافغانی » حمایت کرد و گفت : درصورتی که گروه طالبان به روند صلح بپیوندد خواسته های مشروع این گروه پذیرفته می شود و حزب اسلامی دراین زمینه همکاری خواهد کرد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده افغانستان گفت : برخی کشورها خارجی مانع برگزاری انتخابات می شوند و تلاش دارند به جای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، حکومت ائتلافی تشکیل دهند.

حکمتیار بر لزوم برگزاری به موقع انتخابات مجلس افغانستان تاکید کرد و گفت : خارجی ها  درانتخابات افغانستان دخالت نکنند و فقط به عنوان ناظر براین نتخابات این کشور عمل کنند.