عقرب 20, 1396 08:37 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع افغانستان: به بالگردهای روسی نیاز نداریم

وزیر دفاع افغانستان اعلام کرد: کشورش بالگردهای نظامی خود را از کشورهای عضو "ناتو" تامین می‌کند و دیگر نیازی به بالگردهای روسی نیست.

به گزارش امروز رادیو دری، ژنرال "طارق شاه بهرامی" در نشست سازمان پیمان اتلانتیک  شمالی "ناتو" در بروکسل گفت: این کشور به بالگردهای روسی نیازی ندارد، زیرا ارتش افغانستان به بالگردهای  ساخت کشورهای عضو ناتو تجهیز می‌شود.

وی با اشاره به روند جایزگزینی بالگردهای روسی تصریح کرد ارتش افغانستان تا به دست آوردن بالگردهای ساخت کشورهای ناتو به قطعات یدکی و تعمیر بالگردهای ساخت روسیه نیاز دارد.

«الکساندر گروشکو» Alexander Grvshkv نماینده دائم روسیه در سازمان ناتو نیز  در واکنش به این موضوع گفت: جایگزینی بالگردهای روسی موجب تضعیف ارتش افغانستان خواهد شد.

وی افزود: نظامیان افغان برای تغییر سیستم و کارآمدی آن مشکلات زیادی را باید تحمل کنند، آموزش خلبانان نیازمند زمان و تلاش زیاد است.

اخیرا وزارت دفاع آمریکا با تحویل چند فروند بالگرد «بلک هاوک» Black Hawk و برگزاری دوره‌های آموزشی، عملا روند جایگزینی بالگردهای روسی را آغاز کرده است.

نظامیان افغان بارها به رسانه‌ها گفته‌اند که از تجهیزات نظامی روسی بهتر می‌توانند در جنگ استفاده کنند و تسلیحات روسی برای جنگ در افغانستان مناسب است.

 

کلیدواژه