عقرب 20, 1396 19:10 Asia/Kabul
  • افغانستان به دنبال توسعه همکاری‌ اقتصادی با آسیای مرکزی است

در حاشیه اجلاس بین المللی امنیت و توسعه آسیای مرکزی در شهر سمرقند، صلاح الدین ربانی، سرپرست وزارت امورخارجه افغانستان با وزرای امورخارجه ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان دیدار و بر توسعه بیش از پیش روابط تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اجلاس بین المللی امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی با حضور وزرای خارجه این منطقه، افغانستان، ایران، هند، چین، اتحادیه اروپا و همچنین امریکا   در شهر سمرقند ازبکستان آغاز به کار کرد.

وزارت امورخارجه  افغانستان با انتشار  اطلاعیه‌ای نوشت: در دیدار صلاح الدین ربانی با رشید مرداف، وزیر امورخارجه ترکمنستان، افغانستان از آمادگی‌های خوب ترکمنستان برای برگزاری نشست همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای در محور افغانستان (ریکا) که قرار است به زودی در عشق آباد برگزار شود، سپاسگزاری کرد و آن را یک گام بزرگ در راستای همکاری های بعدی دو کشور خواند.

در این دیدار صلاح الدین ربانی، خواستار ایجاد سازوکاری میان افغانستان و آسیای میانه برای توسعه همکاری های اقتصادی، امنیتی و ترانزیتی شد.

از سوی دیگر، سرپرست وزارت امورخارجه افغانستان با غیرت عبدالرحمن اُف، وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان ملاقات و گفتگو کرد.

در این دیدار، صلاح الدین ربانی از حمایت اعضای سازمان همکاری های شانگهای، به ویژه جمهوری قزاقستان، از درخواست عضویت کامل افغانستان در این شانگهای سپاسگزاری کرد.