عقرب 21, 1396 10:15 Asia/Kabul
  • دبیرکل ناتو: هیچ کشوری نباید امنیت افغانستان را به مخاطره بیاندازد

دبیرکل ناتو گفته است که فشارها از سوی این سازمان و متحدانش بر پاکستان ادامه دارد تا این کشور به پشتیبانی از گروه‌های تروریستی که امنیت افغانستان را به خطر انداخته است، پایان بدهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو گفته است که فشارها از سوی این سازمان و متحدانش بر پاکستان  ادامه دارد تا این کشور به پشتیبانی از گروه‌های تروریستی که امنیت افغانستان را به خطر انداخته است، پایان بدهد.

 استولتنبرگ گفت: ناتو و متحدانش بارها تاکید کرده‌اند که هیچ کشور از جمله پاکستان نباید از  تروریست‌ها حمایت و صلح و امنیت در افغانستان را با خطر روبه رو کنند. این موضوع بارها از سوی ناتو به پاکستان گوشزد شده است.

استولتنبرگ در گفت‌وگو با تلویزیون ۱ بر تعهد همیشگی این سازمان و متحدانش به افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور تاکید کرد و گفت: اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی و برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه از موضوع‌های بااهمیت است که سبب می شود پشتیبانی جهانی از افغانستان ادامه پیدا کند.

وی گفت:  شفافیت در انتخابات آزاد و عادلانه بودن آن به تکرار از سوی ناتو و دیگر سازمان‌های جهانی برجسته شده است، اصلاحات نیز از موارد مهم دیگری است که باید به اجرا گذاشته شود، زیرا تعهد قوی دولت بر اجرایی شدن این دو مورد سبب ادامه‌ی پشتیبانی جامعه‌ جهانی از افغانستان خواهد شد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: طالبان در میدان‌های نبرد پیروزی نخواهند داشت؛ زیرا نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با ادامه همکاری‌های ناتو و متحدانش قویتر می شوند و نخواهند گذاشت طالبان از راه جنگ به اهداف شان برسند.