گشایش نمایشگاه میکاترونیک و مهندسی ساختمانی در دانشکدۀ مهندسی دانشگاه هرات
(last modified 1396-08-22T14:21:58+00:00 )
عقرب 22, 1396 18:51 Asia/Kabul
  • گشایش نمایشگاه میکاترونیک و مهندسی ساختمانی  در دانشکدۀ مهندسی دانشگاه هرات

سومین نمایشگاه میکاترونیک و مهندسی ساختمانی در دانشکدۀ مهندسی دانشگاه هرات گشایش یافت.

به گزارش رادیو دری،در این نمایشگاه بیش از ۶۰ طرح جدید ساختمان سازی شهری و طرح‌های مدرن معماری توسط دانشجویان آماده و به نمایش گذاشته‌ شده‌است.

این برای بار سومین بار است که دانشکدۀ مهندسی دانشگاه هرات قدرت و توانمندی طراحی جدیدترین نقشه‌های ساختمان سازی و شهرسازی را در هرات به نمایش می‌گذارد و از مسئولان دولتی نیز می‌خواهد تا در اجرایی کردن پلان‌های شهری از این طرح‌ها به منظور ایجاد شهرهای استاندارد و زیبا استفاده کنند.

در بخش مهندسی این نمایشگاه ۳۰ طرح عمرانی از جمله راه‌ آهن، فرودگاه و مترو به چشم می‌خورد.

برگزار کنندگان این نمایشگاه از مسئولان دولتی و بخصوص شهرسازی می‌خواهند تا زمینه را برای اجرایی کردن این طرح‌های نوین آماده سازند.

وحید قتالی شهردار هرات نیز به این نمایشگاه آمده تا از نزدیک با نحوۀ کار این دانشجویان آشنا شود و بنا به گفتۀ خودش از طرح‌ها و نقشه‌های جدید آنان در زیبا سازی شهر هرات استفاده کند.

این نمایشگاه به ۲ بخش تقسیم شده که بخش دیگر آن اختصاص یافته به وسایل مدرن الکترونیکی.

ساخت موترشوی اتوماتیک، سیستم ایجاد برق آفتابی، چرخ‌های آبی و ده‌ها ایدۀ ناب و خلاقانۀ دیگر.

دانشجویان برگزار کنندۀ بخش دوم این نمایشگاه نیز از دولت و بازرگانان می‌خواهند در زمینۀ اجرایی شدن ایده‌های آنان توجه و همکاری صورت گیرد.

در همین حال عبدالله فایز رییس دانشکاه هرات تاکید دارد نمایشگاه میکاترونیک و طرح‌‌های مهندسی می‌تواند برای آیندۀ ولایت هرات موثر باشد.

فایز اظهار داشت: اگر مسئولان ادارات مختلف دولتی و موسسات بین‌المللی مقیم هرات از این ایده‌های خلاقانه استفاده کنند رونق و شکوفایی شهرسازی مدرن در هرات را بخوبی می‌شود دید.

بر اساس گفته‌های مسئولان دانشگاه هرات، دانشکدۀ مهندسی این نهاد اکادمیک در سطح افغانستان و منطقه از جمله دانشکده‌های معتبر شناخته میشود.

این سومین سال متوالی است که در این دانشکده ایده‌ها و آثار دانشجویان مبتکر در قالب نمایشگاهی به معرض دید قرار داده می‌شود.