عقرب 25, 1396 16:34 Asia/Kabul
  • هلاکت ۵۰ تن از نیروهای طالبان مسلح‎ در فراه

مقام‌های محلی در ولایت فراه از کشته شدن ۵۰ تن از نیروهای مسلح وابسته به گروه طالبان و زخمی شدن  ۱۰ تن دیگر از این افراد در حملات هوایی نیروهای ارتش در ولسوالی خاک‌ سفید خبر داده و بر تداوم این عملیات نظامی علیه مخالفان دولت تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،ولسوالی خاک‌سفید از جمله مناطقی به شمار می‌رود که از سال‌ها قبل تا کنون افراد گروه طالبان در این منطقه مشغول فعالیت‌های ضد دولتی بودند و نیروهای امنیتی کمتر در این محل‌ها دسترسی داشتند.

ناصر مهری سخنگوی والی فراه در گفت‌وگو با رادیو دری ضمن پافشاری بر اینکه نیروهای مسلح وابسته به گروه طالبان در این عملیات‌های نظامی نابود خواهند شد، افزود: نیروهای هوایی کشور از توانمندی بالایی برای شناسایی و هدف قرار دادن مناطقی که طالبان در آنجا مخفی شده‌اند برخوردار است و در عملیات کنونی نیز تلاش خواهد شد تا تفنگداران مخالف دولت از روستاهای خاکسفید نیز خارج شوند.

مهری با بیان اینکه در این درگیری و عملیات هوایی نیروهای ارتش به سربازان دولتی آسیبی وارد نشده‌، تصریح کرد: ده‌ها تن از طالبان ولایت‌های جنوبی افغانستان نیز در قریۀ  دیوار سرخ ولسوالی خاک سفید ، قریه های رج و خطیبان ولسوالی پشترود و همچنان درقریه های پلچک دهزک و خواجه خدر ولسوالی خاک‌سفید تجمع کرده بودند و قصد داشتند تا عملیات نظامی را علیه دولت افغانستان سازماندهی کنند که در این حملۀ هوایی تعدادی از طالبان هلمندی و قندهاری نیز کشته شدند.

این مقام محلی فراه با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان مجهرتر و توامندتر از قبل شده و قادر هستند تا حملات افراد گروه طالبان را دفع و طرد کنند، خاطرنشان کرد: به تعداد ۶ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتور سایکل متعلق به طالبان نیز در این عملیات کاملا منهدم و در آتش سوخته‌است .

سخنگوی والی فراه از تامین امنیت در بخش‌های مختلف فراه پس از این عملیات خبر داد و گفت، مردم این ولایت با دولت و نیروهای امنیتی همکار هستند و تلاش خواهند کرد تا در همکاری با نیروهای امنیتی جلو انجام کارهای خراب‌‌کارانۀ مخالفان مسلح دولت را بگیرند.

ولسوالی خاک‌ سفید در سال‌های گذشته شاهد شدیدترین نبردها میان نیروهای دولتی و افراد وابسته به گروه طالبان بوده‌است.