عقرب 25, 1396 21:57 Asia/Kabul
  • پایان دوره آموزشی ایران و افغانستان باعنوان «نظارت آموزشی»

دوره آموزشی مشترک ایران و افغانستان با عنوان «نظارت آموزشی» ویژه مدیران و ناظران تعلیماتی مدارس شهر کابل روز پنجشنبه با تقدیر از مربیان و ارائه گواهی پایان دوره به 300 نفر از شرکت گنندگان خاتمه یافت.

به گزارش رادیو دری، این دوره 30 ساعته به درخواست اداره آموزش و پرورش شهر کابل و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران برنامه ریزی و اجرا شد.

«مجتبی نوروزی»، معاون رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در آیین اختتامیه این دوره در کابل، به تجارب و ظرفیت‌های ایران در حوزه علمی و آموزشی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد در این بخش با افغانستان تبادل تجربه داشته باشد.

«مجتبی نوروزی» هم‌زبانی را مهمترین عامل موثر در تعمیق روابط ملت‌های ایران و افغانستان خواند و افزود: نهادها، سازمان‌ها و بدنه فرهنگی ایران آمادگی دارند در بخش کتب درسی؛ دوره‌های آموزشی تربیت معلم؛ پذیرش دانشجو؛ آموزش مدیران ومربیان مدارس همکاری هایشان را با افغانستان گسترش دهند.

«محمد سعید منصور» رئیس آموزش و پرروش شهر کابل نیز در این آیین، اجرای این دوره آموزشی را گامی مهم برای تداوم تبادل تجارب دو کشور دانست  و از برگزاری دوره های مشابه در آینده نزدیک خبر داد.

دوره «نظارت آموزشی» از از شنبه تا 5 شنبه هفته روان برگزار شد.

شهر کابل یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه و لیسه دارد که معادل همان مقاطع ابتدایی و راهنمایی و متوسطه سابق در ایران است.

در افغانستان سال تحصیلی 9 ماه و از اول فروردین هر سال خورشیدی تا آذر ماه همان سال است و دانش آموزان تعصیلات سه ماه زمستانی دارند.

 

کلیدواژه