ادامۀ درگیری در فراه و کشته و زخمی شدن ۲۹ نفر
(last modified 1396-08-28T08:10:56+00:00 )
عقرب 28, 1396 12:40 Asia/Kabul
  • ادامۀ درگیری در فراه و کشته و زخمی شدن ۲۹ نفر

در حملۀ مسلحانۀ نیروهای مخالف دولت افغانستان بر مواضع سربازان پلیس در ولایت فراه دستکم ۲۹ تن از طرفین درگیری کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،شب گذشته‌ هم نیروهای مسلح مخالف دولت حمله‌ ای را بر پاسگاه‌های امنیتی پلیس سازماندهی کردند که اینبار نیز نیروهای دولتی متحمل تلفاتی شدند.

اقبال باهر سخنگوی پلیس ولایت فراه در گفت‌وگو با رادیودری این حملۀ نیروهای تفنگدار مخالف دولت را تایید کرد و گفت:‌ دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان به منظور برهم زدن ثبات و امنیت در ولسوالی بالابلوک پوسته‌های امنیتی را مورد حمله‌ی گروهی قرار دادند که در نتیجۀ آن ۶ تن از سربازان پلیس کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

باهر با اشاره بر اینکه در تیراندازی متقابل منسوبان امنیتی دستکم ۸ عضو گروه طالبان کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند، اظهار داشت: درگیری شب گذشته در منطقۀ فراه‌رود یکی از سنگین‌ترین حملات طالبان بود که با مقاومت سربازان پلیس روبرو شد و مهاجمان مسلح مجبور شدند از این منطقه متواری شوند.

این مقام امنیتی در فراه با بیان اینکه در این اواخر نیروهای طالبان با حمایت افراد وابسته به این گروه در ولایت‌های هلمند و قندهار سعی دارند تا به هر نحو ممکن امنیت را در بخش‌های مختلف فراه بر هم بزنند، افزود: هوا در ولایت فراه رو به سردی هست و فصل جنگی طالبان در حال پایان می‌باشد و افراد این گروه تلاش دارند تا در این وضعیت دستاوردی برای رهبری گروهشان داشته باشند.

باهر با تاکید بر اینکه مسئولان امنیتی و دولتی در فراه به دلیل هرچه بهتر شدن وضعیت امنیتی و مقابله با مخالفان دولت توجه ویژۀ را به منظور تجهیز و تامین امکانات سربازان انجام داده‌اند، تصریح کرد: رهبری شورای نظامی در ولایت فراه تدابیر و تمهیدات ویژه‌یی را روی دست گرفته‌است و به مخالفان دولت اجازه نخواهند داد تا اوضاع جاری را به نفعشان تغییر دهند.

ولایت فراه در غرب افغانستان در یکی دوسال اخیر به یکی از ناامن‌ترین مناطق این حوزه از کشور تبدیل شده و رویدادهای ناامنی در این ولایت همه روزه نگرانی‌های بیشتری را در بین مردم و مسئولان ایجاد کرده‌است.

نمایندگان مردم در شورای ولایتی فراه از مقام‌‌های امنیتی و دولتی در کابل نیز خواسته‌اند تا به دلیل بهبود وضع امنیتی و اجتماعی در این منطقه توجه خاص صورت بگیرد و امنیت مجددا به ولایت فراه باز گردد.