نبردها در فراه و کشته و زخمی شدن ۲۹ طالب مسلح‎
(last modified 1396-08-29T14:42:23+00:00 )
عقرب 29, 1396 19:12 Asia/Kabul

مقام های امنیتی در ولایت فراه گفته‌اند که شب گذشته گروهی از طالبان مسلح پاسگاه‌های نیروهای امنیتی را در ولسوالی بالابلوک مورد حمله قرار دادند که با مقاومت سربازان پلیس روبرو شده و تلفات سنگینی به مهاجمان مسلح وارد شده‌است.

اقبال باهر سخنگوی فرماندهی پلیس فراه در گفت‌وگو با رادیودری با تاکید بر اینکه از مدتی به این سو حملات سنگین نیروهای مخالف مسلح دولت بر مراکز پلیس و ارتش در فراه افزایش یافته‌است، افزود: نیمه‌های شب گذشته هم عده‌ای از طالبان قصد داشتند با انجام یک حملۀ تهاجمی پاسگاه‌های مستقر در روستاهای گنج‌آباد و شیوان را به تصرفشان درآورند.

باهر با بیان اینکه این حملۀ طالبان با مقاومت سربازان امنیتی با شکست روبرو شد و در تیراندازی‌های متقابل نیروهای دولتی دستکم ۱۶ عضو گروه طالبان کشته شدند و ۱۳ تن دیگر از آنان جراحت بر داشتند.

سخنگوی پلیس فراه با اشاره بر اینکه در این نبرد به نیروهای پلیس ملی آسیبی نرسیده اما گفت: طالبان که در نبردهای رو در رو با شکست روبرو می‌شوند، در مسیر راه‌ها مین‌گذاری می‌کنند که همواره افراد غیرنظامی و در بعضی از مواقع نیروهای امنیتی نیز قربانی آن می‌شوند.

این مقام پلیس فراه تصریح کرد،شب گذشته ۲ تن از نیروهای ارتش در پی انفجار مین کارگذاری شدۀ طالبان ، جان باخته و ۳ تن دیگر از این نیروها زخمی شدند.

سخنگوی پلیس فراه از حمایت هوایی نیروهای ارتش در این ولایت سخن گفت و تاکید کرد: بزودی عملیات وسیعی به منظور پاک‌سازی ولسوالی بالابلوک از حضور نیروهای مخالف مسلح دولت را‌ه‌اندازی خواهد شد.

باهر اظهار داشت، با سرد شدن هوا افراد گروه طالبان که در مناطق سردسیر حضور داشتند به ولایت‌های جنوبغربی افغانستان آمدند و سعی دارند با نا امن کردن این محل‌ها جایی برای حضورشان بیابند.

روز گذشته نیز در درگیری نیروهای امنیتی با افراد وابسته به گروه طالبان در ولایت فراه دستکم ۸ تن از طالبان مسلح کشته و ۷ تن  دیگر زخمی شده بودند.

مسئولان محلی در این ولایت از تجدید قوا و تجهیز نیروهای امنیتی برای راه‌اندازی یک عملیات وسیع در بخش‌های مختلف این ولایت به منظور تامین امنیت خبر داده و تاکید کردند: نیروهای هوایی افغانستان در این نبردها حضور فعال خواهد داشت.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.