عقرب 30, 1396 08:47 Asia/Kabul
  • دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان با «عراقچی»

«تادامیچی یاماموتو» Tadamichi Yamamoto نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان عصر دوشنبه با «سید عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش رادیو دری، «عراقچی» در این دیدار با تاکید بر نقش مهم کشورهای همسایه در حل مشکلات افغانستان، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران  برای کمک به حل مشکلات افغانستان خبر داد.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران همچنین بر ایفای نقش پررنگ تر سازمان ملل در حل مسائل افغانستان و پیشبرد روند صلح و آشتی ملی در این کشور تاکید کرد.

«یاماموتو» نیز در این دیدار ضمن تشریح اوضاع امنیتی افغانستان و آخرین تلاش های جامعه بین الملل برای پیشبرد روند صلح و آشتی ملی در این کشور بر لزوم همکاری بین المللی برای حل مشکلات افغانستان تاکید کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان پیش از دیدار با عراقچی، با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

«محمد جواد ظریف» در این دیدار حمایت ایران را از تلاش های دولت وحدت ملی افغانستان در راستای ایجاد ثبات در این کشور و همچنین تلاش های سازمان ملل در تمامی ابتکارات مربوط به استقرار صلح در افغانستان اعلام کرد.

 

کلیدواژه