هلاکت 11 عضو طالبان در ولایت فراه در پی عملیات نیروهای دولتی افغان
(last modified 1396-08-30T07:10:40+00:00 )
عقرب 30, 1396 11:40 Asia/Kabul

مقام‌های محلی در ولایت فراه در غرب افغانستان از انجام یک عملیات نظامی در مرکز این ولایت خبر داده‌اند که در نتیجۀ آن دستکم ۱۱ تن از افراد وابسته به گروه طالبان کشته و زخمی شدند.

این روزها ولایت فراه خبرسازترین منطقۀ غرب افغانستان است که عمدتا تحرکات ضد دولتی طالبان، حملات مسلحانۀ افراد این گروه بر پاسگاه‌های امنیتی و مین‌گذاری تا کنون ده‌ها تن از طرفین این نبردها را به کام مرگ کشانده‌است.

ناصر مهری سخنگوی والی فراه، صبح امروز در گفت‌وگو با رادیودری، طالبان را در مقابله با نیروهای امنیتی ناتوان خوانده و گفت: شب گذشته تعدادی از نیروهای مسلح مخالف دولت قصد داشتند به منظور انجام فعالیت‌های ضد دولتی در منطقۀ سور در مرکز شهر فراه تجمعی را براه انداخته اندازند که در نتیجۀ انجام یک عملیات نظامی تلفات و خساراتی به افراد وابسته به طالبان وارد شده‌است.

مهری از تصمیم دولت افغانستان برای نابودی کامل گروه‌های تروریستی به منظور تامین امنیت در نقاط مختلف کشور خبر داد و تصریح کرد: نیروهای امنیتی ولایت فراه از توانایی باالقوۀ در برخورد با طالبان مسلح برخوردار هستند و تلاش خواهند کرد تا قبل از سرد شدن هوا مناطقی که در اختیار مخالفان تفنگدار دولت است را از کنترل آنان خارج سازند.

سخنگوی والی فراه تایید کرد که در چند ماه اخیر طالبان مسلح مستقر در فراه همراه با نیروهای مخالف دولت در سایر ولایت های غربی و جنوبی کشور تلاش‌های زیادی را به منظور برهم زدن ثبات و امنیت در این ولایت غربی کشور انجام داده‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: طالبان به شدت تضعیف شده‌اند و مسئولان امنیتی در فراه نگران این فعالیت‌ها نیستند.

ولسوالی‌های بالابلوک، خاک‌سفید، گلستان و مرکز شهر فراه در این اواخر شاهد نبردهای سنگینی بین نیروهای امنیتی و افراد گروه طالبان بوده‌است.

مردم اما از این رویدادها نگران هستند و تاکید دارند، با سردتر شدن هوا اگر وضعیت به همین منوال باشد زندگی در فراه برای ساکنین آن دشوار است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.