عقرب 30, 1396 16:09 Asia/Kabul
  • هلاکت بیش از 100 تروریست در افغانستان

وزارت دفاع ملی افغانستان با نشر خبرنامه ای می‌گوید،در حمله‌های گوناگون هوایی و زمینی نیروهای دولتی در سراسر کشور، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۵ هراس‌افگن به شمول ۱۱ عضو گروه تکفیری داعش کشته و ۳۴ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، بر اساس خبرنامه، این عملیات‌های نیروهای دفاعی و امنیتی با حمایت قوتهای توپچی و هوائی در ولایات ننگرهار، لغمان، کاپیسا، غزنی، میدان وردک، پکتیا، قندهار، زابل ، هرات، بادغیس،فراه، بلخ ، جوزجان، فاریاب، قندوز، بغلان و هلمند راه اندازی گردید که تروریستان در این میان، در ولایت‌های هلمند، فراه، قندهار و زابل بیشترین تلفات را متقبل شده‌اند.

به گفته وزارت دفاع افغانستان، در  شبانه‌ روز گذشته، ۳۲ عملیات خاص و ۱۰۲ پرواز هوایی به‌خاطر حمایت از نیروهای دولتی زمینی راه‌اندازی شده‌اند که تلفات سنگینی را بر دشمنان وارد کرده‌اند.

خبرنامه می افزاید که در نتیجه این عملیات در ولسوالی های موسی قلعه، کجکی، مارجه و ناوه ولایت هلمند ۳۴ تن تروریست طالب کشته ، ۶ تن زخمی ، ۲ قرارگاه ، ۲۰ باب کارخانه مواد مخدر ، یک باب کارخانه ماین سازی و یک عراده موتر آنها از بین برده شده است.

همچنین در این عملیات ها در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار ۱۱ تن داعشی کشته و ۲ باب دیپوی سلاح و مهمات از بین برده شده است.

در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا ۴ تن دهشت افگن کشته و یک عراده موتر سایکل آنها از بین برده شده، در ولسوالی اندر ولایت غزنی ۳ تن دهشت افگن کشته و ۳ تن زخمی و در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک۴ تن دهشت افگن کشته ، ۲ تن زخمی و ۱۰ عراده موتر سایکل دشمن از بین برده شده است .

در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه 19 تن دهشت افگن کشته ، 23 تن زخمی، و در ولسوالی  میوند ولایت قندهار 17 تن دهشت افگن کشته ، 6 عراده موتر سایکل و 2 عراده موتر تروریستان از بین برده شده، و نیز در ولسوالی های ارغنداب و چنارتو ولایت زابل 13 تن دهشت افگن کشته، 5 عراده موتر سایکل و مقدار سلاح و مهمات شان از بین برده شده است .

وزارت دفاع ملی افزوده است که اردوی ملی افغانستان به عنوان نیروی دفاعی کشور با تمام توان، حاضر به هر نوع قربانی برای تامین امنیت و آرامش مردم بوده و به خاطر ازبین بردن این تروریستان عزم و اراده قوی دارند.