قوس 01, 1396 11:44 Asia/Kabul
  • آغاز بررسی ها به اتهامات در  وزارت داخله افغانستان

وزارت امور داخله افغانستان از آغاز بررسی اتهام بر این وزارت از سوی رییس پلیس 119 و اتهام وزارت بر رییس این نهاد، خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ،جنرال عینی رییس پلیس 119 در نامه استعفای خود که به رسانه ها فرستاده گفته که شماره یکی از شرکت های مخابراتی که ارتباط بین مردم و119 را برقرار می نماید قطع شده ومردم نمی توانند از این شماره به پلیس اطلاع دهند.

وزارت داخله افغانستان می گوید تمام شبکه ها فعال است اما نیاز بازنگری را دارد نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله گفت هزینه بر این شبکه نیازمند روند شفاف می باشد.

برخی رسانه ها به نقل ازمنابع وزارت امورداخله گزارش داده که تا اکنون روی خط 119مبلغ 50 میلیون دلار هزینه گردیده ورییس این نهاد به هدف به روز سازی نرم افزار های این خط پیشنهاد 2میلیون دلار دیگر را ارایه داده بود که برمک سرپرست وزارت داخله گفته که پس از بررسی ها این مبلغ را منظور می کند.جنرال عینی از مقامش استعفا داد.اما اتهامات فساد وسو استفاده در این نهاد وجود داشته که دانش می گویدنهاد های مختلف در وزارت داخله تحقیقات را آغاز کرده اند.از سوی دیگر فرستادن استعفا  نامه به رسانه ها از سوی جنرال عینی خلاف قانون وعدم رعایت سلسله مراتب نظامی دانسته می شود.

این در حالی است که پیش از این رییس جمهورغنی وزارت امور داخله را فساد ترین اداره در افغانستان لقب دادوویس برمک را به صفت سرپرست این وزارت توظیف نمود نامبرده بررسی ها وتحقیقات را در این وزارت آغاز کرده است.