قوس 02, 1396 10:56 Asia/Kabul
  • هشدار مقام افغان درباره تلاش برای انتقال تروریست های داعش به افغانستان

معاون دوم رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با هشدار درباره تلاش برای انتقال تروریست های داعش به این کشور، از روند سیستماتیک برای انتقال تروریست های داعش از عراق و سوریه به افغانستان خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه کابل نیوز، "محمد محقق" در سفر اخیر خود به چند ولایت درشمال افغانستان با بیان اینکه وضعیت افغانستان نسبت به گذشته، بدتر شده است گفت: در حال حاضردر استان های فاریاب، جوزجان و سرپل در شمال افغانستان حضور و فعالیت گروه های تروریستی به ویژه گروه تروریستی داعش کاملا مشهود است.

معاون دوم رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین افزود: تنها راه برای بازگشت امنیت و مهاجران افغان به افغانستان تأمین صلح و ثبات و متوقف شدن جنگ در افغانستان است.

ناامنی، تهدید، عدم توجه به پروژه های زیربنایی، کاهش سرمایه گزاری و برخی مسایل دیگر از جمله عواملی است که سبب شده است تا افغان ها به بازگشت به کشور شان علاقه مندی نشان ندهند.

این در حالی است که حضور نظامی آمریکا از سال 1381 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، تاکنون هیچ دستاوردی جز کشتار هزاران غیر نظامی افغان و تخریب زیر ساخت های این کشور نداشته و ناامنی ها در این کشور بیش از گذشته افزایش  یافته است.

 

کلیدواژه