قوس 02, 1396 17:36 Asia/Kabul
  • راه اندازی مجدد نشریه احمد شاه مسعود در افغانستان

هفته نامه کابل که از چند سال به این سو از نشر و چاپ محروم مانده بود دوباره از سوی نهاد “اتاق فکر جوانان” افغانستان فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،این نشریه که بنیانگذار آن احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان است، در سال (۱۳۷۱) ایجاد شد و شش سال قبل بنا بر مشکلات مالی از نشر باز ماند و اکنون دوباره به زبان فارسی آغاز به فعالیت کرد.

نجیب الله بارور مدیر مسئول این هفته نامه میگوید که، هفته نامه کابل از سابقه خوب رسانه ای برخوردار بوده و آنها متعهد به استقلالیت این نشریه با در نظر داشت حقایق جامعه هستند.

در همین حال دفتر نی یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان تاکید دارد که این نشریه باید با همان رویکرد گذشته اش و یا بهتر از آن فعالیت کند.

عبدالمجیب خلوتگر رئیس دفتر نی همچنان با اشاره به تاثیر رسانه ها بر اوضاع افغانستان در بخش های گونگون و به ویژه سیاست کشور، اظهار کرد که حکومت در حال حاضر در صدد استبداد و محدود کردن آزادی های بیان می باشد.

از سوی دیگر هرچند در بلند رفتن سطح سواد در کشور تعقیب رسانه های چاپی مهم دانسته میشود اما  مردم علاقه ای بیشتر به خانش اخبار رسانه های چاپی ندارند.

گفتنی است این بارهفته نامه کابل به مدیریت نجیب بارور؛ دو باره به نشرات آغاز کرده و صاحب امتیاز آن نهاد اتاق فکر جوانان است.