نابودی داعش در عراق و سوریه خبری خوش برای مردم افغانستان
(last modified 1396-09-04T12:27:01+00:00 )
قوس 04, 1396 16:57 Asia/Kabul

شماری از فعالان فرهنگی و مدنی در ولایت غور با بیان  اینکه داعش به عنوان یک غدۀ سرطانی باید از روی زمین برچیده شود، نابودی داعش در عراق و سوریه را تنها راه بهبود امنیت و سرآغاز نابودی کامل این پدیدۀ منفور در سراسر جهان و بخصوص در افغانستان دانستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، ولایت غور در غرب افغانستان نیز چندسالی‌است حضور نیروهای مسلح منسوب به داعش را تجربه می‌کند و در این سال‌ها جنایات هولناکی هم  توسط افراد تکفیری داعش در این ولایت کوهستانی کشور صورت گرفته و ده‌ها خانواده‌ را در این منطقه داغ دار کرده است.

«غلام ربانی هدفمند»، مسئول بنیاد شهید احمدشاه مسعود در ولایت غور شکست و اضمحلال داعش در تمامی نقاط دنیارا دور از تصور ندانست و گفت: نیروهای سپاه اسلام در عراق و سوریه درس خوبی به افراد گروه تکفیری داعش دادند که دیگر هرگز جرات نخواهند کرد باعث آزار و اذیت مسلمانان شوند.

هدفمند با ابراز خوشحالی از خبر نابودی کامل داعش در عراق وسوریه تصریح کرد: این خبر خوش‌ترین خبر برای مسلمانان است و مردم افغانستان  نیز از این رویداد خوشحالند.

این فعال فرهنگی در ولایت غور برنامه‌های دشمنان اسلام را خطرناک دانسته و اظهار داشت: داعش یکی از این برنامه‌هاست که قدرت‌های پوشالی جهان سعی کردند با ایجاد آن در بین مسلمانان رخنه کرده و باطرح دسیسه‌های شومشان اختلافات قومی، قبیله‌ای و مذهبی را دامن بزنند.

رییس بنیاد شهید مسعود در غور با اشاره به اینکه شکست مفتضحانۀ داعش در کشورهای عراق و سوریه نشان داد که باطل با وجود حمایت‌های بیشمار کشورهای مغرض بازهم محکوم به شکست است، تصریح کرد: این رویداد بزرگ جرقه‌های بیداری امت‌های اسلامی را در پی داشت که نمونه‌های بارز آن را در افغانستان نیز بخوبی می‌شود دید.

هدفمند با بیان اینکه مردم افغانستان نیز دشمنان صلح و آرامش شان از جمله گروه تکفیری-تروریستی داعش را بخوبی شناخته و برنامه‌های سو دشمن که همانا برهم زدن ثبات و امنیت و هم چنان ایجاد تفرقه و نفاق در بین امت اسلامی است را درک کرده‌اند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.