قوس 10, 1396 13:54 Asia/Kabul
  • ظریف: مناقشه در افغانستان راه حل نظامی ندارد

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: مناقشه در افغانستان راه حل نظامی ندارد و در این زمینه نیاز به راهبردی جامع و مفصل است.

«محمدجواد ظریف» روز جمعه در هفتمین اجلاس قلب آسیا در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، نداشتن راهبرد جامع در زمینه حل بحران در افغانستان را از مشکلات رسیدن به صلح‌پایدار در این کشور دانست و تصریح کرد: افغانستان در سال‌های اخیر دستاوردهای خوبی در زمینه مختلف داشته، اما با تجاوز خارجی و تهدید داعش روبه‌رو بوده است.

وزیر امور خارجه ایران، داعش را تهدید جدی برای ثبات و امنیت منطقه و افغانستان برشمرد و افزود: جلوگیری از این تهدید با تلاش مشترک همه کشورهای منطقه امکان‌پذیر است.

«محمدجواد ظریف» با تاکید بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان، خاطرنشان کرد: ایران در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر به اروپا، با افغانستان همکاری و برای یافتن راه حل اساسی باهدف حل و ریشه‌کنی موضوع مواد مخدر تلاش می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، ریشه‌کنی مواد مخدر در افغانستان را تقویت بنیه اقتصادی این کشور دانست و تاکید کرد: ایران در کنار افغانستان است و از برقراری ثبات در افغانستان حمایت می‌کند.

هفتمین اجلاس کشورهای قلب آسیا- روند استانبول صبح روز جمعه با محوریت تقویت امنیت و روابط در افغانستان در باکو آغاز به‌کار کرد.

کلیدواژه