سنبله 09, 1395 10:53 Asia/Kabul
  • انفجار مین در ولایت های هرات و غور‎

مقامهای محلی در ولایت هرات از وقوع 3 انفجار نیرومند در ولسوالی ناآرام شیندند در جنوب ولایت هرات خبر می‌دهند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به رادیودری گفت: در رویداد نخست، یک موتر سواری در قریه «زیرکوه» با مین کنار جاده ای برخورد کرده که در نتیجه این انفجار3 تن کشته شدند که جسد «مولوی محسن» از قوماندانان سرشناس طالبان در این ولسوالی در جمع کشته شدگان این رویداد است.
وی با بیان اینکه در این مین گذاری سه تن دیگر از تفنگداران مخالف دولت افغانستان هم زخمی شدند، افزود: دشمنان صلح و امنیت مردم افغانستان در مسیر جاده‌ها مین گذاری کرده بودند که خودشان طعمه این انفجار قرار گرفتند..

سخنگوی والی هرات اظهار داشت: در یک حادثه مشابه دیگر که در منطقه "قودال" در ولسوالی «شیندند» به وقوع پیوست یک موتور سیکلت نیروهای طالبان با مین کنارجاده یی برخورد کرد که در این انفجار نیز 2 تن از افراد مخالف مسلح دولت کشته شدند.

این مقام محلی در ولایت هرات هم چنان گفت: صبح امروز یک مین در مسیر سرک اصلی این والسوالی نیز منفجر شد که بر اثر آن 2 تن کشته شدند که تا کنون مشخص نیست این افراد وابسته به گروه طالبان بودند یا افراد غیرنظامی.

در همین حال عبدالرئوف احمدی، سخنگوی فرماندهی پلیس هرات با تایید سه انفجار در ولسوالی شیندند هرات از کشته شدن دو فرد غیرنظامی نیز سخن گفته است.
گروه طالبان در باره کشته شدن اعضای گروه شان در انفجارهای زنجیره یی در شیندند تاکنون اظهار نظری نکرده است.

ولسوالی شیندند هرات اکنون ناامن ترین منطقه در غرب افغانستان محسوب می‌شود.

بر اساس یک خبر دیگر در نتیجه انفجار یک مین کناره جاده‌یی در شاهراه هرات- غور 3 تن کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور در گفت وگو با رادیودری ضمن تایید این انفجار گفت:  این رویداد ساعت 21 شب گذشته به وقت محلی بوقوع پیوسته است.
خطیبی با بیان اینکه این انفجار در منطقه «بره خانه» در مرکز شهر فیروزکوه رخ داده است، گفت: نیروهای مخالف مسلح دولت افغانستان در مسیر عبور خودروهای مسافربری در این منطقه مین گزاری کرده بودند که بر اثر این انفجار 3 تن از افراد غیرنظامی کشته  و 8 تن دیگر از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.
سخنگوی والی غور اظهار داشت: این مین به هدف حمله انفجاری بر کاروان نیروهای امنیتی در غور در این منطقه جابجا شده بوده که افراد غیرنظامی قربانی آن شدند.
تا کنون فرد و یا گروهی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.
گفتنی است در منطقه «بره‌خانه» ولایت غور مین‌های انفجاری نیرومندی توسط طالبان ساخته می‌شود و بارها گزارش‌های از انفجار اینگونه مین‌ها منتشر شده بود.

بر بنیاد یک گزارش دیگر، در ادامه درگیری‌ها در ولسوالی پسابند ولایت غور، یک تن از طالبان کشته و 4 تن دیگر شان زخمی شدند.

عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی فرماندهی پلیس غرب افغانستان به رادیودری گفت:  در این درگیری که صبح امروز در بین نیروهای امنیتی و طالبان مسلح روی داد تلفاتی به گروه مخالف مسلح دولت وارد شد که 5 کشته و زخمی آمار این نبرد بوده است.

ولی‌زاده گفت: گروهی از طالبان در قریه "جبیر" در پسابند تجمع کرده و قصد حمله بر پاسگاه‌های پلیس را داشتند که در نتیجه با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شده و مجبور به عقب نشینی شدند.

این مقام امنیتی افزود: در این زد و خورد به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.
 

کلیدواژه