قوس 12, 1396 09:14 Asia/Kabul
  • برخورد احتمالی دولت افغانستان با فرمانده پلیس قندهار

وزارت کشور افغانستان تهدید کرد اگر فرمانده پلیس قندهار در تامین امنیت نشست مخالفان دولت در  این شهر نقش داشته باشد با وی برخورد می‌ شود .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،  معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر نقش داشتن «ژنرال عبدالرازق» در برگزاری نشست مخالفان دولت در قندهار گفت  درصورتی که وی در برگزاری این گردهمایی نقش داشته باشد با وی برخورد جدی خواهد شد.

 «نصرت رحیمی» افزود در نشست قندهار برخی از سیاسیون گردهم آمده بودند و ژنرال عبدالرزاق نیز به عنوان فرمانده پلیس این ولایت نیز وظیفه تامین امنیت آنها را بعهده داشت .

رحیمی تصریح کرد اگر ژنرال عبدالرزاق در نشست قندهار حضور فیزیکی داشته باشد مشکلی نیست، اما اگر فرمانده پلیس قندهار در مسائلی که خلاف منافع ملی است نقش داشته باشد، بر اساس مصوبه اخیر ریاست جمهوری با وی برخورد خواهد شد.

در همین حال ، «همایون همایون» معاون رئیس پارلمان افغانستان  گفت  «عطا محمد نور» والی «بلخ» و رئیس اجرایی جمعیت اسلامی همراه با «باتور دوستم» رئیس جنبش ملی و اسلامی با ممانعت دولت برای پرواز هواپیمایشان به قندهار مواجه شدند و آنها موفق نشدند در این نشست حضور یابند.

 بسیاری از اعضای مجلس  ملی ، برخی از شخصیت های  سیاسی و منتقدان دولت  ،  «رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی ، «همایون همایون  معاون اول رئیس پارلمان ، «لالی حمیدزی» نماینده قندهار و بزرگان اقوام مختلف برای شرکت در گردهمایی بزرگ سیاسی به قندهار سفر کرده‌اند.

 

 

کلیدواژه