قوس 12, 1396 10:00 Asia/Kabul
  • قطعنامه پایانی گردهمایی مخالفان دولت افغانستان در قندهار

گردهمایی مخالفان دولت اشرف غنی در قندهار با تاکید  بر تامین امنیت و برقراری صلح و ثبات در افغانستان  با صدور قطعنامه ای بکار خود پایان داد  .

به گزارش خبرنگار رادیو دری ،  شرکت کنندگان در نشست دیروز(شنبه ) از دولت کابل خواستند به جنگ و ناامنی در افغانستان پایان دهد و  انتخابات پارلمانی را در زمان تعیین شده (سرطان 1397 ) برگزار کند .

در قطعنامه پایانی نشست مخالفان دولت اشرف غنی آمده است  حکومت نتوانست خواست‌ها و مطالبات مردم افغانستان را برآورده کند و در تأمین امنیت و حفظ جان شهروندان افغانستان ناکام بوده است .

 تقلب‌های گسترده انتخاباتی ، مشکلات اقتصادی،  فساد اداری ، دامن زدن به مسایل قومی ،  فقر، بیکاری، فرارسرمایه، فرار جوانان و گسترش مهاجرت‌ها و تامین رفاه اجتماعی از جمله مسایلی بود که در این نشست به آن اشاره شده است  .

در نشست پایانی  قندهار تاکید شده است مردم خواهان امنیت و صلح هستند اما دولت کابل ، گروه طالبان و جامعه جهانی هیچ برنامه مشخصی  برای نهادینه کردن صلح عادلانه در افغانستان ندارند.

درهمین حال ، «همایون همایون» معاون رئیس پارلمان افغانستان  گفت  «عطا محمد نور» استاندار «بلخ» و رئیس اجرایی جمعیت اسلامی همراه با «باتور دوستم» رئیس جنبش ملی و اسلامی با ممانعت دولت برای پرواز هواپیمایشان به قندهار مواجه شدند و موفق نشدند در  نشست پایانی قندهار ، حضور یابند.

 بسیاری از اعضای مجلس  ملی ، برخی از شخصیت های  سیاسی و منتقدان دولت  ،  «رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی ، «همایون همایون  معاون اول رئیس پارلمان ، «لالی حمیدزی» نماینده قندهار و بزرگان اقوام مختلف برای شرکت در گردهمایی بزرگ سیاسی به قندهار سفر کرده‌ بودند .

 

کلیدواژه