قوس 12, 1396 19:12 Asia/Kabul

افزایش اختلافات میان حکومت و مخالفین سیاسی در افغانستان این روزها به سرخط خبرهای رسانه ها در افغانستان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو ری،مخالفین سیاسی حکومت به این باورند که حکومت وحدت ملی نتوانسته، در طول بیش از سه سال دوره کاری اش به وعده های خود عمل کند و در رسید گی به خواست های مردم نیز ناکام بوده است.

در طول نزدیک به چهار سال عمر حکومت وحدت ملی احزاب، اپوزیسیون ها و جریان های مختلف سیاسی ایجاد شده اند که همه مخالف با عملکرد این حکومت بوده اند.

انحصار در قدرت، قانون شکنی ها از سوی رئیس جمهور، عدم آوردن اصلاحات در نهاد های انتخاباتی، وخیم شدن اوضاع امنیتی، اقتصادی و سیاسی در کشور، فساد، قوم گرایی و رفتار های ضد قانون و فراقانونی از عوامل مهم افزایش مخالفین سیاسی حکومت گفته شده است.

با این حال محمد ناطقی رئیس کمیته تطبیق موافقت نامه حکومت وحدت ملی به این باور است که حکومت فعلی باید به انتقاد ها و خواسته های احزاب توجه کند و همچنین این خواست ها باید مطابق قانون اساسی افغانستان باشد.

در همین حال امین کریم سخنگوی حزب اسلامی افغانستان می گوید که راه حل این معضلات، مذاکرات شفاف و بدور از مداخلات خارجی میباشد.

از سوی هم باور ها بر این است که افزایش این تنش ها بر اوضاع افغانستان تاثیر بدی میگزارد و حکومت با مخالفین سیاسی اش نیز برخورد مناسب کند تا به این تنش ها نقطه پایان گذاشته شود.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است.