قوس 12, 1396 19:19 Asia/Kabul

کار عملی دو پروژه صحی به ارزش ۲۴۷ میلیون افغانی از سوی وزارت صحت عامه افغانستان در ولایت ننگرهار آغاز گردید.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان میگوید که با عملی شدن این پروژه ها در بخش صحت در این ولایت سهولت های زیادی به میان خواهد آمد.

وزیر صحت عامه افغانستان میگوید که در آینده های نزدیک بر اساس پلان های روی دست داشته، سطح دست رسی مردم ولایت ننگرهار را به خدمات صحی بیشتر خواهند ساخت.

با این همه گلاب منگل والی ولایت ننگرهار امکانات صحی در این ولایت را ناچیز میداند و تاکید دارد که دولت باید برای افزایش دست رسی آنان به خدمات صحی دست به کار شود.

فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه کشور نیز کم بودن سطح دسترسی مردم ننگرهار را به خدمات صحی، نبود آمار دقیق نفوس این ولایت میداند و میگوید، تا زمانیکه سرشماری دقیق از باشنده گان ولایت ننگرهار ارایه نشود این مشکل حل نخواهد شد.

با آنکه مقامات مسوول در ولایت ننگرهار، بارها از رساندن خدمات صحی به مردم این ولایت خبر داده اند، اما هنوز هم مناطق دور دست این ولایت از دسترسی به خدمات صحی محروم اند.

با این حال خواست ها بر این است که مقامات دولتی در این زمینه گام های عملی را برداشته و برای رساندن خدمات صحی به نقاط دور دست کارهای بنیادی را انجام دهند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است.