قوس 13, 1396 19:35 Asia/Kabul

پس از ماه ها کشمکش و جنجال میان قوه مجریه و قوه قضاییه دولت وحدت ملی افغانستان یازده تن از دوازده نامزد وزیر معرفی شده از سوی دولت موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای ملی افغانستان شدند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، یگانه نامزد وزیری که موفق به کسب رای اعتماد پارلمان افغانستان نشد ، نرگس نهان نامزد وزیر وزارت معادن و نفت بود که تنها یک صد و هفت رای تایید نمایندگان مجلس شورای ملی افغانستان را از آن خود کرد .

اما حمید طهماسی نامزد وزیر وزارت ترانسپورت و هوانوردی با کسب یک صد و چهل و نه رای تایید موفق به احراز کرسی این وزارت شد . طارق شاه بهرامی نامزد وزیر وزارت دفاع نیز یک صد و چهل و یک رای تایید را تصاحب کرد و بر کرسی وزارت دفاع افغانستان تکیه زد .

ویس احمد برمک که پیش از این سرپرستی وزارت امور داخله را به دوش داشت  با کسب یک صد و هفتاد و سه ر ای تایید ، وزیر امور داخله شد .

هم چنین محمد شفیق گل آغا شیرزی با کسب یک صد و پنجاه و هشت رای تایید راهی وزارت سرحدات ، اقوام و قبایل شد و یما یاری نیز پس از به دست  آوردن یک صد و پنجاه و شش رای تایید مسوولیت وزارت فواید عامه را به دوش گرفت .

مصطفی مستور و نجیب الله خواجه عمری ، نامزد وزیران وزارت خانه های اقتصاد و تحصیلات عالی نیز هر کدام به ترتیب یک صد و پنجاه و پنج رای تایید و یک صد و بیست و چهار رای تایید را از آن خود کردند و مدیریت این دو وزارت خانه را به دوش گرفتند .

افزون بر این ، فیض الله ذکی نامزد وزیر وزارت کار، امور اجتماعی ، شهدا و معلولین نیز یک صد و بیست رای تایید را از آن خود کرد . به همین ترتیب شهزاذ گل آریوبی نامزد وزیر وزارت مخابرات و فناوری معلوماتی نیز با کسب یک صد و پانزده رای تایید بر کرسی این وزارت تکیه زد .

نصیر احمد درانی ، نامزد وزیر وزارت زراعت و مالداری نیز یک صد و چهل و چهار رای تایید را از آن خود کرد و راهی این وزارت شد و در نهایت ، مجیب الرحمن کریمی نیز توانست با کسب یک صد و بیست و نه رای تایید بر کرسی وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان تکیه بزند .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان عالمی موجود است.