قوس 14, 1396 17:16 Asia/Kabul

مسئولان دانشگاه هرات می گویند، بیش از ۵۰ درصد از کار ساختمانی این دانشگاه ناتمام مانده و تا کنون برنامه ای برای ادامۀ کار آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این مسئولان با بیان اینکه در ۱ دهۀ گذشته کمتر از ۵۰ درصد از کار ساختمانی و اعمار دانشکده‌های پوهنتون هرات انجام شده‌، اظهار داشتند: به دلیل نبود بودجۀ انکشافی ادامۀ کار اعمار ساختمان‌های این دانشگاه نیمه تمام مانده و دانشجویان هنوز هم با کمبود جا روبرو هستند.

عبدالله فایز رییس دانشگاه هرات گفت: ۹ دانشکدۀ این مرکز اکادمیک تا هنوز ساختمان ندارد.

فایز با اشاره بر اینکه بارها این مشکل را با مسئولان وزارت تحصیلات عالی افغانستان در میان گذاشته اما گفت: تا کنون هیچ توجهی به این مسئله نشده‌است.

در همین حال توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات عدم ساخت و تجهیز دانشکده‌های دانشگاه هرات را مشکل حادی دانست و گفت: این شورا بنا به مسئولیتی که دارد بارها با مسئولان ارشد دولتی در کابل در خصوص نیمه کاره ماندن ساختمان‌های الحاقیۀ دانشگاه هرات صحبت کرده‌است.

طاهری تاکید کرد: در سال آینده مالی از سوی این شورا فشارهایی را بر وزارت تحصیلات عالی و وزارت مالیه وارد خواهند کرد تا بودجۀ کلانی را برای تکمیل ساختمان‌سازی و اعمار زیربناهای این دانشگاه اختصاص دهد.

از سوی دیگر اما جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: در نتیجۀ تلاش‌های مسئولان ادارۀ محلی در ۲ سال اخیر، کار چند ساختمان نیمه کاره در دانشگاه هرات تکمیل شده و تلاش‌ها برای جلب کمک‌ها و تخصیص بودجه برای تکمیل این پروژۀ بزرگ ادامه دارد.

دانشگاه هرات یکی از بزرگترین مراکز علمی و اکادمیک افغانستان است و در حدود ۱۵ هزار دانش‌‌جو را در خود جای داده‌است.

در حال حاضر دانشجویان چند دانشکده در یک ساختمان در اوقات مختلف درس می‌خوانند و از این وضعیت شاکی هستند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.