قوس 14, 1396 18:13 Asia/Kabul
  •  ادعای پاکستان درباره استفاده هند از خاک افغانستان

فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان، با ابراز نگرانی از نقش هند در منطقه، این کشور را به سوء استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان متهم کرد.

به گزارش امروز خبر گزاری تسنیم ، ژنرال "قمر جاوید باجوا" فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان روز سه شنبه در دیدار با ژنرال "جیمز ماتیس" وزیر دفاع آمریکا که به پاکستان سفر کرده است گفت، پاکستان برای تامین امنیت در منطقه تلاش می‌کند، اما از گسترش نقش نظامی هند نگران است.

باجوا ادعا کرد، هند برای ضربه زدن به منافع پاکستان، از خاک افغانستان استفاده می کند.

وزیر دفاع آمریکا هم در این دیدار گفت: با وجود عملیات‌ نظامی ارتش پاکستان علیه تروریسم، اما برخی از گروه‌های تروریستی برای حملات تروریستی به افغانستان از خاک این کشور به افغانستان استفاده می‌کنند.

دو ماه پیش وزیر دفاع آمریکا هشدار داده بود که برای آخرین بار به پاکستان فرصت می‌دهد تا از طریق گفت‌وگو و مذاکره سیاست خود در برابر افغانستان را تغییر دهد.

پاکستان بیش از یک دهه است که به حمایت از مخالفان مسلح و به ویژه گروه تروریستی حقانی در افغانستان متهم است اما مقامات اسلام‌آباد همواره این اتهامات را تکذیب کرده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه اوت راهبرد جدیدی را برای جنگ در افغانستان اعلام و پاکستان را به حمایت از شبه نظامیان افغام متهم کرد. مقامات بلندپایه آمریکا اعلام کردند به رغم سفر مقامات بلندپایه آمریکا از جمله رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور به پاکستان همچنان این کشور از تروریست ها حمایت می کند. 

ژنرال متیس روز گذشته در بدو ورود به اسلام آباد با شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان  و برخی از مقامات بلند پایه دولتی و نظامی پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

 

کلیدواژه