قوس 15, 1396 10:03 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: ۳۹ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند

سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود اعلام کرد که از بین حدود ۳۴ میلیون جمعیت افغانستان، ۳۹ درصد آنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش رادیو دری، سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود اعلام کرد که از بین حدود ۳۴ میلیون جمعیت افغانستان، ۳۹ درصد آنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و ۱۰ میلیون شهروند افغانستان به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند.

بر اساس گزارش، ۲ میلیون شهروند دیگری افغانستان با فقر جدی مواجه هستند و تأمین غدای روزانه برای آنها دشوار است از سویی هم، سازمان ملل می‌گوید که طی سه سال آینده، سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

این درحالی است که تنها در ماه اکتبر سال جاری بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه تروریستی طالبان، حدود ۳۶۰ هزار تن آواره شدند و  امسال، بیش از۵۶۰ هزار تن از پناهجویان افغان از ایران و پاکستان برگشتند که سازمان ملل خواستار کمک به آنها شده است.

در گزارش سازمان از وضعیت افغانستان ابراز نگرانی شده و در آن آمده است، ۹۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستان در نتیجه جنگ‌ها از خانه‌های‌شان آواره شدند. و در ۹ ماه نخست امسال، در نتیجه درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در افغانستان، دست‌کم ۲ هزار و ۴۸۰ کودک کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

سازمان ملل می‌گوید که اکنون حدود ۱۴ میلیون تن، نزدیک به نیم جمعیت افغانستان در مناطق ناامن به سر می‌بردند که در آن مناطق درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان جریان دارد.