قوس 15, 1396 16:16 Asia/Kabul
  • برگزاری سمینار علمی «پیامبر رحمت، منادی وحدت» در ولایت هرات

علما، روحانیون، شخصیت‌های علمی، دانشجویان و طلبه‌های حوزه‌های علمیۀ ولایت هرات بمناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص) در پنجمین سمینار علمی «پیامبر رحمت، منادی وحدت» شرکت کرده بر تقویت روحیۀ وحدت تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، دراین مراسم با شکوه که از سوی مدرسه علمیه صادقیه هرات برگزار شده بود سخنرانان حول محورهم‌زیستی مسالمت آمیز از منظر پیامبر اسلام(ص) بحث و تبادل نظرکردند و تاکید شد که دین مبین اسلام، برای انسان‌ها با هم بودن در کمال آرامش و امنیت را خواهان است.

شماری از این علمای دینی در این کنفرانس با اشاره بر اوضاع جاری در کشورهای اسلامی از جمله افغانستان، گفته اند: همۀ اقشار به ویژه علما و روحانیون باید برای تقویت وحدت و برادری بین پیروان مذاهب اسلامی تلاش کنند.

شیخ سیدحیدر از شخصیت‌های علمی ولایت هرات و مسئول برگزاری این همایش بر این باوراست که در شرایط حساس کنونی پرهیز از اختلافات و تاکید بر دوستی و مهربانی از نیازهای جدی جامعه است.

مولوی عبدالعزیز از علمای کشور اسلامی و همسایه ایران که بنا به دعوت مدرسۀ علمیه صادقیه در این مراسم شکوهمند اشتراک کرده بود نیز اسلام را دین همه پذیر توصیف کرد و تاکید کرد: همۀ آحاد مردم که پیرو هر مذهب و طریقی هستند باید به دنبال حفظ وحدت و انسجام بیشتر مسلمانان باشند.

وی هشدار داد دشمنان اسلام در پی ایجاد تفرقه و نفاق در بین امت اسلامی هستند و اگر ذره ای غافل باشیم مصیبت‌های فراوانی دامن‌گیر مسلمانان خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد روحانی امام جمعۀ صادقیۀ هرات نیز در این گردهم‌آیی مسئولیت و وجیبۀ هر فرد دانست که باید دشمنان‌شان را بشناسند و دسیسه‌های آنان را به منظور ایجاد اختلاف و پراکندگی در بین ملت‌های مسلمان نقش بر آب بسازند.

وی تنها راه رسیدن به سعادت و خوش‌بختی در دنیا و آخرت را پیروی از منجی عالم بشریت حضرت محمد(ص) دانست.

از سوی دیگر سیدعبدالواحد آثمی رییس ادارۀ حج و اوقات هرات برگزاری این نشست‌های علمی و تخصصی را در خصوص شناخت بیشتر و بهتر پیامبر اسلام حایز اهمیت دانست و تاکید کرد: هفتۀ وحدت اسلامی بهترین زمان ممکن برای ارزیابی وضعیت کشورهای اسلامی و بخصوص افغانستان است.

این برای پنجمین سال متوالی‌است که این کنفرانس با نام «پیامبر رحمت، منادی وحدت» در هرات با حضور آحاد مردم بمناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) به منظور بررسی اوضاع جاری در کشورهای اسلامی و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای برون رفت از معضلات کنونی در ولایت هرات برگزار می‌شود.