قوس 15, 1396 18:43 Asia/Kabul
  • تاکید جنبش روشنایی برانتقال برق 500 کیلو ولت از مسیر ولایت بامیان

مسیر ولایت بامیان برای انتقال برق 500 کیلوولت کوتاه، کم هزینه و برای بهبود اقتصاد کشور مهم میباشد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان جنبش روشنایی امروز، در یک نشست خبری گفتند ، انتقال لین برق 500 کیلو ولت از مسیر بامیان نسبت به سالنگ بهتر بوده و بر اقتصاد و افزایش منابع کشور تاثیر دارد.

شورای جنبش روشنایی طرح پیشنهادی خود را برای رفع بحران برق در کابل طی کمیسیونی به اداره ریاست جمهوری ارسال نموده خواهان پاسخ گویی از سوی حکومت هستند.

احمد بهزاد عضو شورای جنبش روشنایی گفت که آنها خواهان راه حل برای چالش های کنونی در زمینه انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت هستند، و نیز راه حل پیشنهادی مبنی بر افزایش نیروی برق کابل، و استفاده از منابع ملی در کشور را به ریاست جمهوری فرستاده اند.

از سوی دیگر شورای جنبش روشنایی در این نشست، از راه حل های مشخص در قسمت انتقال لین برق ترکمنستان سخن زده می گوید که این برنامه به گونه یک کمیسیون در ریاست جمهوری انتقال داده شده اما تااکنون از طرف ریاست جمهوری افغانستان هیچ گونه جوابی در این راستا به آدرس این شورا داده نشده است.

این در حالیست که جنبش روشنایی بار ها به تغییر خط انتقال ۵۰۰ کیلوولت برق ترکمنستان به افغانستان از ولایت مرکزی بامیان به گذرگاه سالنگ اعتراض کرده اند و این تصمیم دولت را تبعیض‌آمیز میدانند.