قوس 19, 1396 17:39 Asia/Kabul
  • ادامه اعتراض ها به تصمیم اخیر ترامپ در افغانستان

به گزارش خبرنگار رادیو دری،اقدام دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا برای اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، موجی از واکنش‌ها را در جهان از جمله افغانستان در پی داشته است.

در همین حال اعضای مجلس نماینده گان افغانستان در نشست عمومی روز شنبه، اعلامیه ای صادر کردند و در آن از حکومت خواستند که روابطش با ایالات متحده را در پیوند به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، به تعلیق در آورد.

عبدالقیوم سجادی، یک عضو مجلس نماینده گان در این باره گفت که حکومت وحدت ملی باید، با مقابله به این فرمان، روابط دیپلوماتیک و تجارتی خویش را در حال تعلیق در آورد.

عبدالستارخواصی، عضو دیگر مجلس نماینده گان میگوید در کشوری مثل افغانستان اگر رییس جمهور و اراکین حکومتی بی اعتنا هستند مجلس باید در در این زمینه موقف بگیرید.

همچنان سید محمد علی جاوید رهبر حزب حرکت آزاد اسلامی، به این باور است که کنگره امریکا بیست سال پیش نیز چنین تصمیمی را تصویب کرده بود اما رییس جمهور های آمریکا با دانایی پیامد های سنگین آن، این تصمیم را عملی نکردند.

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده گان نیز در این نشست گفت که ایالات متحده امریکا با این تصمیم اش، تنش ها در منطقه و جهان را بیشتر می سازد.

محمد سرورعثمانی فراهی، عضو دیگر مجلس نماینده گان با شیطان خواندن ایالات متحده امریکا تاکید کرد که شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل خلاف قانون است.

به دنبال اعتراضات در پیوند به تصمیم اخیر ترامپ درولایات پنجشیر، کابل، هرات و دیگر ولایات، صدها تن از دانشجویان دانشگاه البیرونی ولایت کاپیسا نیز امروز به اظهارت اخیر ترامپ دست به تظاهرات زده و دولت آمریکا و اسرائیل را به اسلام ستیزی متهم کردند.