قوس 19, 1396 19:10 Asia/Kabul

شانزدهمین و آخرین روز کمپین مبارزه با خشونت علیه زنان افغان امروز با حضور معاون اول و معاون دوم ریاست اجراییه جکومت افغانستان،شماری از وزرای کابینه ،نماینده کمیسیون مستقل حقوق بشر و برخی از فعالان مدنی و حقوق زنان در کابل برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست روی داشتن یک جامعه عاری از خشونت و توانمند ساختن زنان تأکید کردند.

در همین حال محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایه عامل خشونت علیه زنان را دید منفی افراد نسبت این قشر جامعه میداند و تاکید دارد که نگاه به زنان باید انسانی باشد.

آقای محقق در این نشست تأکید کرده است که نباید تبلیغات نفرت انگیز میان زن و مرد صورت گیرد، بل‌که برای ایجاد خانواده‌های سالم و پر مهر تبلیغات مثبت روی دست گرفته شود.

انجینیر محمد خان معاون اول ریاست اجرائیه نیز اظهار داشت که، خشونت نه تنها در برابر زنان بلکه در برابر تمام اقشار جامعه قابل قبول نیست و آنان در گسترش نقش زنان در پست های بلند دولتی و ظرفیت آنان مصمم اند.

وی گفت “امروز ما شاهد خشونت علیه زنان در افغانستان هستیم و این خشونت از نظر دین مقدس اسلام و فرهنگ افغانی قابل قبول نیست”

از سوی دیگر وزیر امور زنان در ختم کمپاین شانزده روزه از دولت نیز خواستار سهم بیشتر زنان در وزارت خانه ها شد.

دلبر نظری وزیر امور زنان از حکومت خواست تا، وزیران زن در کابینه بیشتر شود و از طرح‌ها و برنامه‌های زنان در بخش توانمند سازی این قشر حمایت کند.

خانم نظری در حالی خواستار افزایش وزیران زن می‌شود، که هفته پیش نرگس نهان تنها نامزد بانوی این دور، از مجلس نمایندگان رای اعتماد نگرفت.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان نوروزی از کابل موجود است.