قوس 20, 1396 11:12 Asia/Kabul
  •  شورای علمای شیعه افغانستان: اقدام ترامپ تجاوز آشکار به جهان اسلام است

شورای علمای شیعه افغانستان، اقدام اخیر ترامپ در شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تجاوز آشکار آمریکا به حقوق ملت فلسطین و جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری  تسنیم، شورای علمای شیعه افغانستان عصر یکشنبه  در بیانیه‌ای تاکید کرد: آمریکا با این اقدام یکجانبه تمام قوانین و معاهدات بین‌المللی را نقض کرده و  به همین دلیل با مخالفت تمام کشورهای جهان روبرو شده است.

در بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان آمده است اقدام آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، خوش خدمتی به یک رژیم ظالم و اشغالگر است که قصد دارد او را از گرداب منجلاب نجات دهد .

شورای علمای شیعه افغانستان هشدار داد این  اقدام ترامپ نه تنها سبب تشدید آتش جنگ در خاورمیانه خواهد شد بلکه صلح جهانی را نیز به مخاطره می‌اندازد.

در همین پیوند "رحمت الله نهضت یار" کارشناس مسایل سیاسی افغان هم در گفتگو با خبرنگاررادیو دری برون مرزی با اشاره به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در معرفی  بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت این تصمیم ، احساسات  امت جهانی اسلام را خدشه دار کرده است. 

وی افزود: اگر سیاست های تجاوزکارانه امریکا  و رژیم اشغالگر قدس متوقف نشود ،  مسلمانان در سراسر دنیا علیه این رژیم غاصب قیام خواهند کرد و سرانجام قدس شریف از چنگ آنان آزاد خواهد شد.

دونالد ترامپ»، روز چهارشنبه 15 قوس با وجود مخالفت های گسترده ، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را فراهم کند.

 

کلیدواژه