ماری آن منیر : کشت مواد مخدر در افغانستان 78 درصد افزایش داشته است
(last modified 1396-09-20T10:45:47+00:00 )
قوس 20, 1396 15:15 Asia/Kabul
  • ماری آن منیر :  کشت مواد مخدر در افغانستان 78 درصد افزایش داشته است

مسئول هماهنگ کننده میثاق پاریس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد گفت ؛ کشت مواد مخدر در افغانستان در سال 2017 نسبت به سال قبل، 78 درصد رشد داشته است.

به گزارش رادیو دری؛ «ماری آن منیر» مسئول هماهنگ کننده میثاق پاریس دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشست گروه کارشناسی همکاریهای مرزی در چارچوب ابتکار میثاق پاریس در تهران اظهار کرد: افزایش 78 درصدی کشت موادمخدر در افغانستان در سال 2017 زنگ خطری برای جهان است.

آن منیر با بیان اینکه این موضوع تهدیدات امنیتی و سلامتی برای جامعه ایجاد می کند افزود: اکنون باندهای موادمخدری در جهان وجود دارند که فراتر از مرزها عمل می کنند و اقدام به جرم های سازمان یافته در اشکال مختلف می کنند که دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل با همکاری منطقه ای و بین المللی برای حل این معضل تاکید می کند.

مسئول هماهنگ کننده میثاق پاریس دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد با تاکید بر اهمیت همکاری منطقه ای و بین المللی در زمینه مقابله با مواد مخدر اظهار کرد: اکنون پیوندی میان قاچاق موادمخدر و تروریسم بوجود آمده که مشکل ساز است.

نشست گروه کارشناسی همکاریهای مرزی در چارچوب ابتکار میثاق پاریس با حضور هیاتهای نمایندگی بیش از 30 کشور و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی امروز(دوشنبه) در تهران برگزار شد.

 

کلیدواژه