قوس 26, 1396 19:05 Asia/Kabul
  • بی توجهی دولت به بیجاشدگان ولایت سرپل

برای بیجا شدگان ولایت سرپل هیچگونه توجهی از سوی حکومت و نهاد های امدادگر صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،شماری از فعالان مدنی و باشندگان ولایت سرپل در کابل طی نشست اعتراضی از بیجا شدن بیش از پنج هزار خانواده در اثر جنگ های اخیر در منطقه تبر ولسوالی سنچارک این ولایت خبر داده، از حکومت و نهاد های بشردوستانه میخواهند که هرچه زودتر به بیجا شدگان رسیدگی نمایند.

نسیم کشاورز فعال مدنی ولایت سرپل می گوید که بیجا شدگان در این فصل سرما در وضعیت بد به سر میبرند و در اثر سردی هوا چندین کودک نیز جان شان را از دست داد اند.

عنایت الله حاجی اوغلی باشنده سرپل گفت، در صورتی که به بیجا شدگان توجه صورت نگیرد، در اثر سردی هوا کودکان تلف خواهند شد.

محمد داوود همدرد مسئول انجمن فصل نوین نیز در این نشست، حکومت را به سمت گرایی، قوم پرستی و برخورد تبعیض آمیز با باشندگان کشور متهم کرده، بر تامین امنیت و رسیدگی به چالش های امنیتی منطقه تبر تاکید دارد.

شرکت کنندگان این نشست اعتراضی، با ابراز نگرانی از گسترش دامنه های جنگ تا نزدیک ولسوالی سنچارک میگویند، اگر برای نابودی تروریستان در منطقه تبر عملیات های زمینی و هوایی راه اندازی نشود، احتمالا ولسوالی سنچارک نیز به دست مخالفان سقوط خواهد کرد.

این انتقاد ها در حالی صورت میگیرد که روز گذشته والی ولایت سرپل نیز از کم توجهی حکومت در زمنیه اعزام نیرو های بیشتر در منطقه تبر انتقاد کرده و خواهان اعزام نیرو های هوایی و زمینی در این ولسوالی شده بود.