کاهش حضور نظامی ایتالیا در عراق و افغانستان
(last modified Mon, 18 Dec 2017 06:37:02 GMT )
قوس 27, 1396 11:07 Asia/Kabul
  • کاهش حضور نظامی ایتالیا در عراق و افغانستان

وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد ،کشورش قصد دارد حضور نظامی در عراق و افغانستان را در پی پیروزی مقابل داعش کاهش دهد و مأموریت جدیدی را در نیجر آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری فارس ،"روبرتا پینوتی "وزیر دفاع ایتالیا به روزنامه «ریپابلیکا» گفت: این کشور با 1500 نظامی در عراق حضور نظامی قوی داشت است و هم‌اکنون قصد دارد حضور خود را به نصف کاهش دهد.

پینوتی درباره آغاز مأموریت نظامی در نیجرگفت: نیروهای مسلح باید با تهدیدات مربوط به این کشور مواجه شوند بنابراین بازبینی مأموریت‌ها با هدف جلوگیری از تأثیرمستقیم در منطقه مدیترانه حائز اهمیت بوده و عملیات در نیجر، نتیجه چنین راهبردی است .

وزیر دفاع ایتالیا تصریح کرد که با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا، نیروهای ویژه با مشارکت پنج کشور آفریقایی در منطقه ساحل عاج در حال شکل‌گیری است زیرا این منطقه، هم در زمینه مبارزه با تروریسم و هم مبارزه با شبکه های جنایی که مهاجرت غیرقانونی را کنترل می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

از سال 2015، اروپا، بدترین بحران پناهجویان را در تاریخ اخیر خود تجربه کرده است و صدها هزار آوار و پناهجو از جنگ در خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا به سمت اروپا گریخته‌اند. پناهجویان بیشتر از طریق حمل و نقل غیرقانونی و دریای مدیترانه وارد یونان و ایتالیا می شوند.

 

کلیدواژه