قوس 28, 1396 17:24 Asia/Kabul
  • کشته شدن 47 تروریست در مناطق مختلف افغانستان

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد در جریان ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف کشور 47 تن از تروریست ها کشته شدند.

دفتر رسانه‌های وزارت دفاع ملی افغانستان با نشر خبرنامه‌ ای گفته‌است ،  نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان عملیات مشترک تهاجمی و تعرضی را با هدف سرکوب هراس افگنان در نقاط مختلف کشور راه اندازی نمودند که در نتیجه47 تن از دهشت  افگنان  به شمول 13 داعشی کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید که درعملیات مشترک نیروهای دفاعی وامنیتی کشورکه  در ولایات ننگرهار ،غزنی، پکتیا، پکتیکا کندهار، ارزگان، زابل ، فاریاب، سرپل و هلمند راه اندازی گردیده در نتیجه آن در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند 19 تن از اعضای گروه طالبان کشته و 6 تن دیگر آنها زخمی شدند.

همچنین بر اساس آمار خبرنامۀ وزارت دفاع ملی، ننگرهار، هلمند، ارزگان و زابل از جمله ولایت‌های‌ اند که طالبان و داعشیان بیش‌ترین تلفات را از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور متقبل شده‌اند.

خبرنامه می افزاید که درولسوالی  های خوگیانی و اچین ولایت ننگرهار 13 تن داعشی کشته، 9 تن زخمی و یک دیپوی سلاح و مهمات و یک باب کارخانه مواد مخدر از بین برده شده است.

 بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع ملی، در یک شبانه‌روز گذشته، دست‌کم ۱۷ عملیات خاص و پلان شده و نزدیک به ۹۰ پرواز هوایی به خاطر حمایت از نیروهای دولتی راه‌اندازی شده که در نتیجه ۲۷ ضربه به لانه‌های دشمن وارد شده‌ است.