نگرانی ها از افزایش تنش‌ها در بین دولت و احزاب سیاسی‎
(last modified Wed, 20 Dec 2017 04:04:03 GMT )
قوس 29, 1396 08:34 Asia/Kabul
  • نگرانی ها از افزایش تنش‌ها در بین دولت و احزاب سیاسی‎

شهروندان هرات با بیان اینکه افزایش تنش‌ها در بین سیاسیون کشور باعث بدتر شدن اوضاع امنیتی و اقتصادی خواهد شد، تاکید کردند: رهبران سیاسی افغانستان و مسئولان دولت وحدت ملی بیشتر به فکر منافع کشور باشند از زدوبندهای گروهی و حزبی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،شماری از ساکنین غرب افغانستان هشدار می‌دهند: اختلاف دیدگاه و کشمکش‌های سیاسی میان ارگ ریاست جمهوری و احزاب سیاسی به نفع مردم خسته از جنگ و بحران افغانستان نیست.

آنان از رهبران دولت می‌خواهند برای سروسامان دادن به وضع کشور باید اقدامات اساسی صورت گیرد و از تک روی‌ها دست بردارند.

این نگرانی‌ها در حالی از سوی مردم مطرح شده‌است که تا هنوز کش‌مکش‌ها، تنش و اختلاف دیدگاه در حکومتی که پس از یک انتخابات جنجالی روی کار آمد هنوز هم ادامه دارد.

بتازگی اختلافات میان رهبران دولت وحدت ملی و حزب جمعیت اسلامی در پی پذیرش استعفای عطامحمد نور والی بلخ از سوی رییس جمهور بیش از گذشته اوج گرفته‌است.

اما مردم بر این باورند که دود این آتش شعله ور شده میان دولت و سیاسیون افغانستان به چشم آن‌ها می‌رود.

از سوی دیگر فعالان مدنی نیز تاکید دارند: در صورت ادامۀ تنش‌ها میان دولت و مخالفان سیاسی افغانستان بسوی یک بحران جدی پیش خواهد رفت.

سید اشرف سادات کنشگر مدنی در ولایت هرات از رییس جمهور می‌خواهد  انحصارگرایی، تک‌ روی و دامن زدن به اختلافات سیاسی را در سیاست خود جای ندهد و بیشتر به منظور تامین امنیت و بهبود وضع اقتصادی کشور تلاش کند.

پس از پذیرفته شدن استعفای آقای نور از سمت والی بلخ از سوی رییس جمهور، طی شبانه‌ روزهای گذشته جلسات متعددی با حضور سران و اعضای حزب جمعیت اسلامی در گوشه و کنار افغانستان برگزار شد که سعی شده‌است در این گردهم‌آیی‌ها موضع حزب جمعیت در خصوص وقایع اخیر روشن و به رهبران دولت وحدت ملی اعلام شود.

حبیب‌الرحمن پدرام نمایندۀ مردم هرات در شورای ولایتی  نگران بدتر شدن وضع و افزایش تنش‌ها میان دولت و رهبران سیاسی افغانستان است.

با این‌همه باید منتظر ماند و دید که با توجه به هشدارهای مردم و کارشناسان سیاسی در خصوص تنش‌های موجود میان دولت و احزاب سیاسی،  چه بر سر نظام کنونی افغانستان خواهد آمد.