قوس 29, 1396 09:16 Asia/Kabul
  • غیبت ۶۰ روزۀ شماری از نمایندگان مردم در شورای ولایتی هرات

مسئولان شورای ولایتی در هرات گفته‌اند: برخی از اعضای این شورا حتی بیشتر از ۶۰ روز است که به وظایف‌شان در این اداره حاضر نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،شورای ولایتی هرات که متشکل از نمایندگان مردم می‌باشد، بیشتر مسئولیت نظارت بر عمل‌کرد دولت و نهادهای دولتی و خدماتی را دارد.

فعالان مدنی در هرات نیز نگران غیابت طولانی مدت شماری از اعضای این شورا هستند و تاکید دارند: مردم هرات به این نمایندگان رای داده و به آنان اعتماد کردند، اما این افراد حتی ماه یک روز هم در این شورا حاضر نیستند تا به مشکلات موجود در این ولایت رسیدگی کنند.

کامران علی‌زایی رییس شورای ولایتی هرات گفت: برخی از اعضای این اداره که باید همه روزه برای پی گیری امور اداری و رسیدگی به مشکلات موکلین‌شان در شورا حاضر باشند، از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده و هیچ توجهی به این مسئله ندارند.

علی‌زایی با بیان اینکه مردم هرات باید از کسانیکه برایشان رای داده‌اند تا به وضعیت شهر و ولسوالی‌های این ولایت رسیدگی کنند، در مورد کارکرد‌هایشان سوال کنند و نگذارند این بی توجهی‌ها مشکلات محل زندگی آنان را بیشتر کند.

رییس شورای ولایتی هرات تاکید کرد: نمایندگان مردم هرات در شورای ولایتی با هیچ مشکلی روبرو نیستند و در کنار اینکه همۀ امتیازهای دولتی را دارا هستند، ماهیانه حقوقشان را نیز دریافت می‌کنند اما به وظایفشان حاضر نیستند.

حالا مردم هرات نیز از این مسئله نگران هستند و تاکید دارند، برای گره‌گشایی از مشکلاتشان نمایندگانی را به شورای ولایتی فرستادند و اگر این نمایندگان به امور مربوطه رسیدگی نکنند چه کسی پاسخ‌گوی آنان خواهد بود.

در همین حال شفیق بهروزیان کارشناس مسایل سیاسی در هرات این عمل‌کرد شماری از اعضای شورای ولایتی را غیرقانونی دانسته تاکید کرد: این تعداد از نمایندگان مردم در این شورا مشغول کارهای شخصی شان هستند و معاش مفت از دولت دریافت می‌کنند.

مردم در ولایت هرات از این روند ناراضی هستند و پافشاری دارند تا در انتخابات آیندۀ چه در شورای ولایتی و چه در ولسی جرگه افرادی را به نمایندگی از خودشان به خانۀ ملت و شورا بفرستند که از درد مردم آگاه باشند و برای برداشته شدن مشکلات و معضلات کشور متعهد باشند.