سازمان ملل: باید در قبال بحران مواد مخدر در افغانستان واکنش قاطع نشان داد
(last modified 1396-10-01T04:01:14+00:00 )
جدی 01, 1396 08:31 Asia/Kabul
  •  سازمان ملل: باید در قبال بحران مواد مخدر در افغانستان واکنش قاطع نشان داد

مدیر اجرایی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد روز پنجشنبه تاکید کرد باید در قبال بحران موادمخدر در افغانستان، فوری و قاطعانه واکنش نشان داد.

به گزارش رادیو دری، «یوری فدوتوف» با بیان اینکه جامعه جهانی در سال های اخیر به  خطرات مواد مخدر بی توجه بوده است خاطر نشان کرد  سازمان ملل آماده و مایل است در همه زمینه ها به افغانستان و همچنین جامعه بین الملل برای مبارزه با مواد مخدر کمک کند.

دفتر جرایم و مواد مخدر سازمان ملل و وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان اخیرا در گزارشی مشترک اعلام کردند، تولید مواد مخدر در این کشور در سال 2017 نسبت به سال پیش از آن (2016)، 87 درصد افزایش یافته است. افغانستان، بزرگ ترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است.

مقامات  جمهوری اسلامی ایران نیز بارها بر لزوم عزم جدی و هماهنگی بیشتر جامعه بین الملل برای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر تاکید کرده اند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از سه هزار شهید و بیش از آن  زخمی در این راه تقدیم کرده است.

سازمان ملل متحد از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر نام برده است.

بر اساس گزارش های رسمی، آمریکا و بریتانیا در 16 سال گذشته با حضور نظامی در افغانستان نقش آشکاری در افزایش تولید مواد مخدر دراین کشور داشته اند.

 

کلیدواژه