استقبال افغانستان از اصلاحات سیاسی در مناطق قبایلی پاکستان
(last modified Sun, 24 Dec 2017 13:58:41 GMT )
جدی 03, 1396 18:28 Asia/Kabul
  • استقبال افغانستان از اصلاحات سیاسی در مناطق قبایلی پاکستان

سرکنسول افغانستان در پیشاور پاکستان گفت: کابل هیچ نگرانی بابت الحاق مناطق قبایلی (فاتا) به استان خیبر پختونخواه و اصلاحات در این منطقه ندارد.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس،"معین مرستیال" Moine Marastial روزیکشنبه علاوه بر استقبال ازانجام اصلاحات و مراجعه به آرای مردم در مناطق قبایلی دراین باره گفت: درباره اصلاحات در مناطق قبایلی نیمه خودمختار به پاکستان، باید اعتماد قبایل این منطقه جلب شود.

دور اول مذاکره دولت پاکستان با روسای قبایلی برای ادغام مناطق در ایالت خیبرپختونخواه یا تشکیل یک استان  جدید بی‌نتیجه پایان یافت.

این در حالی است که پیوندهای قومی و خویشاوندی نزدیک حدود 7 میلیون نفر در مناطق قبایلی پاکستان با آن سوی مرزها در افغانستان ارتباطی عمیق دارد.

همچنین "غفور لیوال" Ghafour Liwal؛ سرپرست وزارت اقوام و قبایل افغانستان گفت: سلب خودمختاری مناطق قبیله‌ای پاکستان بر سرنوشت "خط دیوراند" بین افغانستان و پاکستان  تاثیری ندارد.

وی در عین حال تاکید کرد  دولت افغانستان این خط مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد.

از سوی دیگر "ایاز صادق" رییس مجلس پاکستان به مخالفان دولت این کشور اطمینان داد که در اسرع وقت این لایحه الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبر پختونخواه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که فرمانده ارتش پاکستان از اصلاحات در مناطق قبایلی شامل ادغام این منطقه در ایالت خیبرپختونخواه حمایت کرد.

 

کلیدواژه