جدی 06, 1396 15:33 Asia/Kabul
  • غنی: برنامه‌ مشخصی برای مدیریت آب‌ افغانستان تدوین شده است

رئیس‌جمهور افغانستان در خصوص حل مشکل آب در شهرستان اندخوی، گفت: مشکل کمبود آب حل خواهد شد و برنامه‌های مشخصی برای مدیریت بهتر و استفاده موثر از آب‌های سطحی افغانستان، در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، صبح امروز با شماری از بزرگان ولایت فاریاب دیدار کرد.

اشرف غنی در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت بزرگان فاریاب از آنان خواست تا در راستای تأمین امنیت پروژه‌های توسعه‌ای و زیربنایی، با دولت همکاری بیشتری کنند.

وی افزود: اولویت دولت افغانستان ایجاد طرح توسعه‌ای و عمرانی برای فاریاب است که با اجرای آن، زندگی مردم این ولایت تغییر مثبتی خواهد کرد.

اشرف غنی همکاری مردم را در عرصه تأمین امنیت مؤثر خواند و گفت: برای تأمین امینت ولایت فاریاب، برنامه‌های مشخصی در دست اجرا می‌باشد که با اجرای آن، امنیت در این ولایت بیشتر از پیش بهبود خواهد یافت.

رئیس‌جمهور افغانستان همچنین در خصوص حل مشکل آب در شهرستان اندخوی، خاطرنشان کرد: مشکل کمبود آب حل خواهد شد و برنامه‌های مشخصی برای مدیریت بهتر و استفاده موثر از آب‌های سطحی افغانستان، در حال اجرا است.

در این دیدار همچنین محمدشاکر کارگر نمایندۀ ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در امور کشورهای آسیای میانه گفت: بزرگان ولایت فاریاب از برنامه‌های زیربنایی و توسعه‌ای دولت حمایت می‌کنند.

وی افزود: مردم ولایت فاریاب در راستای تأمین امنیت پروژه‌های توسعه‌ای، آمادۀ هرگونه همکاری می‌باشند.

همچنین مولوی شیخ احمد یکی از بزرگان ولایت فاریاب ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات دولت به منظور اجرای پروژه‌های زیربنایی در ولایت فاریاب، مانند جاده قیصار – لامان و ساخت سد المار گفت: با اجرای این‌ پروژه‌ها فصل جدیدی به روی مردم فاریاب گشوده شده و تغییرات مثبتی در زندگی آنها ایجاد می‌شود. 

وی افزود: با اجرای پروژه‌های در دست دولت، زمینۀ اشتغال‌زایی برای مردم ایجاد شده و همچنین باعث تأمین صلح و ثبات خواهد شد.

همچنین مولوی حق‌مراد یکی دیگر از بزرگان ولایت فاریاب با اشاره به استقبال مردم فاریاب از پروژه‌های توسعه‌ای دولت افغانستان، گفت: زمین‌های کشاورزی شهرستان اندخوی با کمبود آب مواجه است که باید به‌ آن توجه شود، زیرا این شهرستان از جمله نقاط حاصل‌خیز ولایت فاریاب به‌شمار می‌آید.