بیانیه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی درمحکومیت حمله تروریستی در کابل
(last modified Fri, 29 Dec 2017 06:36:21 GMT )
جدی 08, 1396 11:06 Asia/Kabul
  • بیانیه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی درمحکومیت حمله تروریستی در کابل

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی پنجشنبه‌شب در بیانیه‌ای حمله تروریستی به یک مرکز فرهنگی و دفتر خبرگزاری صدای افغانستان را در کابل محکوم کرد.

درپی سه انفجار پیاپی صبح روز پنجشنبه درمرکز علمی پژوهشی تبیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) در غرب شهر کابل، 41 نفر کشته و 84 نفر دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسوولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی دراین بیانیه تاکید کرد سه حمله همزمان تروریستی به مرکز علمی پژوهشی تبیان و خبرگزاری صدای افغان که انتقال حقیقت محض را وظیفه اخلاقی و شرعی خود می‌داند، یک باردیگر نقاب از چهره ضد انسانی دشمنان آزادگی و آزادی بیان و رسانه برداشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز پنجشنبه با دولت، ملت افغانستان، خانواده و بازماندگان قربانیان حمله تروریستی به مرکز فرهنگی «تبیان» و دفتر خبرگزاری صدای افغانستان در کابل، ابراز همدردی کرد.

«بهرام قاسمی» خاطرنشان کرد: حمله به مراکز فرهنگی، اطلاع‌رسانی و اندیشه‌ورزان دارای فکر و قلم که روشنگر و رسوا کننده تفکرات افراطی و خشونت‌طلبی بودند نشان دهنده عمق کینه و نفرت آمران و عاملان تروریسم از آزادی بیان، آگاهی، شناخت، تفکر و وحدت مردم افغانستان است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: حفظ هوشیاری دولت و ملت افغانستان و وحدت همه اقوام و گروه‌ها و نیز همکاری همه کشورهای منطقه رمز فائق آمدن بر مصایب و کینه‌توزی و خصومت بی‌حد و حصر تروریست‌های بیرحم و کور دل است.

 

کلیدواژه