جدی 08, 1396 11:12 Asia/Kabul
  •  واکنش اتحادیه اروپا به حمله تروریستی در کابل

مقامات اروپایی حمله تروریستی اخیر در پایتخت افغانستان را که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر منجر شد، محکوم کردند.

 به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا در بیانیه ای این حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد و آن را  حمله به آزادی بیان و دموکراسی در افغانستان دانست.

براثر انفجارهای تروریستی روز پنج شنبه در یک مرکز فرهنگی شیعیان در کابل ، چهل ویک نفر از جمله یک خبرنگار و شماری زن و کودک کشته و هشتاد و چهارنفر دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.اتحادیه اروپا همچنین ضمن ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان کابل افزود، این اتحادیه  در مبارزه با تروریسم و تلاش برای ساختن آینده ای صلح آمیز و مسالمت آمیز، در کنار مقامات و مردم افغانستان خواهد بود.

دولت اسپانیا نیز در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد، ده ها کشته و زخمی این حمله تروریستی، نشانه دیگری از وحشیگری داعش است.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی دیروزپنج شنبه کابل اعلام کرد ، حملات تروریستی در منطقه باید متوقف شود .

وزارت امور خارجه ترکیه این حادثه خونین را به دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت و با خانواده قربانیان و زخمی ها ابراز امیدواری کرد .

ابراز همدردی مقامات اروپایی با افغانستان در حالی است که برخی از کشورهای اروپایی با حمایت همه جانبه از مخالفان سوریه و عراق به ایجاد گروه تروریستی داعش و گسترش نفوذ آن نه تنها در منطقه بلکه در جهان دامن زده اند.

 

 

کلیدواژه