تاکید خطیب نماز جمعه هرات بر وحدت آحاد ملت‌ مسلمان افغانستان
(last modified 1396-10-08T11:40:35+00:00 )
جدی 08, 1396 16:10 Asia/Kabul

نماز وحدت‌بخش جمعۀ این هفته با حضور گستردۀ آحاد ملت‌ مسلمان افغانستان در ولایت‌های غرب این کشور با شعار وحدت و اخوت اسلامی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، خطبا، واعظان و امامان جمعۀ این هفته نیز رمز پیروزی و غلبه بر دسیسه‌های دشمنان قسم خوردۀ اسلام را تنها و تنها در برادری و اتحاد دانسته تاکید کردند: دشمن در پی ایجاد تفرقه واختلاف در بین ملت‌های مسلمان است و باید از هرزمان دیگری هوشیار تر و بیدارتر باشیم.

علمای دینی در خطبه‌های قبل و بعد از نماز ضمن محکوم کردن حملات تروریستی گروه تکفیری داعش در اقصا نقاط جهان بخصوص افغانستان هشدار دادند: نقشه‌های شومی از سوی دشمن طرح‌ریزی شده و در حال انجام است که با درایت و هشیاری ملت مسلمان افغانستان باید نقش بر‌ آب شود.

خطبای نماز جمعۀ مساجد جامع هرات، غور، فراه و بادغیس که درجمع هزاران تن از مردم مسلمان و متدین این حوزه سخنرانی می‌کردند، تاکید جدی بر وحدت اسلامی داشته افزودند: مشکلات و تنش‌های موجود امروزه میان کشورهای اسلامی تنها و تنها برای دشمنان اسلام فایده می‌رساند.

آنان وضعیت موجود در جهان  را نگران کننده دانسته و گفتند کشورهایی همچون یمن، فلسطین، لیبی، افغانستان و سوریه، توسط کسانی ویران شده‌است که خودرا مسلمان می‌نامند و لباس اسلامی بر تن دارند.

خطبای نماز جمعۀ این هفته ضمن اینکه خواستار پایان دادن به اسلام ستیزی کشورهای مغرض شده، اظهار داشتند، حوادث تلخ و ناگوار ناشی از حملات تروریستی در این کشورها نشان از تلاش دشمنان اسلام در جهت نابودی ارزش های اسلامی دارد.

علمای دینی، اسلام را دین ترحم و انسان‌دوستی تعریف کرده، انزجار ملت‌های اسلامی را از آنچه که توسط به ظاهر مسلمانان صورت میگیرد اعلام کردند و از جوامع اسلامی نیز خواستند تا با طرح و اجرایی کردن هم‌اندیشی‌ اسلامی ملت‌های مسلمان و بخصوص نسل جوان کشور را از آنچه که در حال جریان است بیشتر و بهتر آگاه سازند.

سخنرانان خطبه‌های نماز جمعۀ این هفته نگاهی به وضع جاری در کشور داشته و تصریح کردند: رویدادهای غم‌انگیزی که اخیرا شاهد آن هستیم صدها خانواده‌ را به ماتم نشانده و روز به روز این تهدیدات بیشتر می‌شود که باید مسئولان امنیتی تدابیر و تمهیداتی را به منظور جلوگیری از وقوع آن روی دست گیرند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.