جدی 10, 1396 18:15 Asia/Kabul

مسوول موسسه فرهنگی اهل بیت (ع) اعلام کرد: حضور نیروهای خارجی و مزدوران آنها در 4 دهه گذشته عامل اصلی ناامنی و کشتار مردم بی گناه افغانستان بوده است.

به گزارش رادیو دری، "سید عبدالفتاح حسین پور" روز یکشنبه با اشاره به حملات انفجاری و تروریستی اخیر به مرکز فعالیت های فرهنگی، اجتماعی "تبیان" و خبرگزاری صدای افغان در کابل گفت: از زمان حضور نظامی بیگانگان بویژه آمریکاییها در افغانستان، این کشور با موجی از خشونت و ناآرامی روبرو بوده است.

براثرحمله روز پنجشنبه گذشته گروه تروریستی داعش به مرکز"فرهنگی- اجتماعی " تبیان در کابل 51 تن کشته و 90 تن دیگر زخمی شدند.

وی افزود: دراین قضایا باید به دنبال عوامل اصلی بود که همان نیروهای خارجی و اشغالگرهستند و در مراحل بعد دست پروردگان آن ها یعنی گروه های تروریستی نقش دارند.

به گفته این فعال فرهنگی افغان، خارجی ها و دشمنان مردم افغانستان به دنبال تفرقه افکنی میان مردم هستند و به بهانه های مختلف گاه مساجد، گاه اجتماعات مردمی و گاه رسانه ها را مورد حملات خود قرار می دهند.

حسین پورافزود: در اختلافات قومی و جناحی هم که در افغانستان وجود دارد دست خارجی ها مشاهده می شود، در حالی که اگر مردم افغانستان متحد و یکپارچه باشند هیچ قدرتی نمی تواند بر آن ها مسلط شود.

وی وحدت و یکپارچگی مردم افغانستان را  در مقابل دشمنان و توطئه های آنان را خواستار شد.

کلیدواژه